دکتر حیدرزاده تاکنون ۲۲۶ هزار دز واکسن در سطح استان تزریق شده است و گیلان در پوشش واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: با افزایش موارد جدید بستری در بیمارستان های استان، پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش توسط مردم رعایت شود.

 دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز ، شنبه در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه بهداشت و درمان تابعه دانشگاه با اشاره به روند افزایشی شیوع کووید ۱۹ در سطح کشور و استان اظهار داشت: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف در استان کاهش یافته و شاهد افزایش ابتلا در رستوران ها، تالارهای عروسی، پاساژها و کافه ها هستیم.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر فقط شهر آستارا در وضعیت قرمز قرار دارد اما با توجه به افزایش موارد جدید بستری در بیمارستان های استان این بیم می رود که هفته های پیش رو، تغییر وضعیت شهرهای دیگر به قرمز و نارنجی را شاهدباشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان همچنان در حال اجرا است عنوان کرد: حفظ کرامت سالمندان و اجرای درست روند واکسیناسیون در سطح شهرستان ها از اولویت های حوزه ی بهداشت استان است و انتظار داریم مردم هم در همکاری کامل با فعالان این حوزه رفتار کنند.

به گفته ی دکتر حیدرزاده تاکنون ۲۲۶ هزار دز واکسن در سطح استان تزریق شده است و گیلان در پوشش واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است.

وی در پایان با ارائه ی توصیه هایی به مدیران مراکز بهداشت شهرستان ها، بر اجرای هرچه بهتر واکسیناسیون در مراکز مربوطه تاکید کرد.