نماینده ولی فقیه در گیلان به ظلم نسبت به مردم این استان به دلیل کم توجهی به زیربناها طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: فقر مدیریتی در گیلان داریم.

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ۲۲ اسفند مصادف با سالروز تشکیل بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ و “روز بزرگداشت شهدا” است.

وی، ملت ایران به ویژه مسئولان نظام اسلامی را مدیون خون شهیدان و احترام کننده نسبت به خانواده معظم شهدا عنوان کرد و افزود: مردم ایران به ویژه تمام مسئولان هیچگاه شهیدان و خانواده شهدا را فراموش نمی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خانواده شهدا اسوه های صبر و مقاومت هستند، تصریح کرد: امروز اقتدار انقلاب اسلامی مدیون خون های به ناحق ریخته شهیدان است به ویژه شهدای حرم که امام(ره) را ندیدند اما جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب در راه خدا فدا کردند.

آیت الله فلاحتی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) در هفته آینده، بیان کرد: امیدواریم بیماری کرونا زودتر از بین برود و مردم ایران به همراه مردم عراق بتوانند در مرقد امام حسین(ع) حضور پیدا کنند ضمن اینکه در اربعین سال های گذشته مشاهده کردیم دو ملت ایران و عراق یک روح در دو کالبد هستند.

وی به روز پاسدار همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: پاسداران باید افتخار کنند که ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است زیرا امام حسین(ع) چگونه زیستن را به بشریت آموخت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به ما آموخت که زندگی به غیر از آرمان و پیکار برای آن نیست، خاطرنشان کرد: پاسداران از مرزهای عقیدتی جامعه حراست می کنند.

آیت الله فلاحتی به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز جانباز در هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: جانبازان ذخایر انقلاب هستند ضمن اینکه حضرت ابوالفضل عباس(ع) به جامعه تسلیم در برابر خدا و اولیای الهی و همچنین وفا نسبت به ارزش های انقلاب و رهبری را آموخت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حاشیه روز درختکاری مطالبی را فرمودند که درد دل مردم است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از کوچک ترین خبرها و مشکلات استان ها و شهرستان ها نیز مطلع هستند اما بعضا مسئولان ما گوش به فرمان رهبری نیستند.

امام جمعه رشت، خواستار توجه به درون کشور برای حل مشکلات جامعه توسط مسئولان شد و افزود: اصلاح ساختار بودجه از مسائل مهم است که متولیان امر باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دنبال سیاه نمایی نیستیم اما به مردم گیلان ظلم شده است، تصریح کرد: در گیلان به جای اینکه به زیربناها توجه شود، به روبناها توجه می شد و مردم طی سال های گذشته با سختی های زیادی مواجه بودند.

وی به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و بی توجهی به تیرهای برق و … در گیلان طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: فقر مدیریتی در گیلان داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تقویت تولید داخلی، بیان کرد: جلوگیری از صادرات بی رویه، صرفه جویی و بهینه سازی با توجه به فناوری های جدید و همچنین افزایش نظارت در بازار توزیع تولید و مبارزه با احتکار از راهکارهای ارتقای معیشت و جلوگیری از گرانی است.

آیت الله فلاحتی به اهداف سفر پاپ فرانسیس به کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: تفقد و همدردی با خانواده های مسیحیان، کلدانیان و ایزدی ها که در حمله داعش کشته شدند و تشکر و قدردانی از آیت الله سیستانی دو هدف عمده پاپ فرانسیس به عراق بود.

وی همچنین با اشاره به موضوع “رعایت حق” در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: انسان در دنیا مواجه با حقوق بسیار است که رعایت آن موجب سعادت در دنیا و آخرت می شود.

امام جمعه رشت، حق خدای تبارک و تعالی بر انسان را در راس حقوق بشر عنوان کرد و افزود: آفرینش انسان نعمت بزرگی است و عقل حکم می کند که بشر خالق خود را اطاعت کند.