رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان در پایان ضمن تقدیر ویژه از گروههای جهادی که هرگز شناخته نشدند و نمی خواهند شناخته شوند گفت:گروههای جهادی گیلان گاهی با برخی کار جهادی اشک من مسئول را در آوردند و انشالله مدیران استان بیشتر به خدمت رسانی مردم توجه کنندوانعکاس فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی باشد .

 اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ احمد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی متشکل از جوانان انقلابی پای کار است که در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده در سطح استان گیلان فعال هستند و ۲ هزار و ۷۰۰ گروه نیز به‌صورت پایگاه‌محور در حال ارائه خدمات به مردم هستند گفت: هدف از تشکیل گروه جهادی دانش‌آموزی، بسیج کارمندان، کارگری، اصناف و گروه جهادی پزشکی، ارائه خدمات در نقاط محروم استان بود.

 نقش آفرینی گروههای جهادی در آرام کردن اوضاع اجتماعی در کرونا ستودنی بود

ابراهیمی با اشاره به مجهز شدن بسیج سازندگی به امکانات پشتیبانی و لجستیکی و بسیج همه این امکانات برای خدمت به مردم خاطرنشان کرد: شعار هفته بسیج سازندگی امسال «خدمت بی‌منت» است .

وی به نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در دوران شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: ایثار و از خودگذشتگی جوانان جهادی برای کمک به کادر درمان و آرام کردن اوضاع اجتماعی در دوران کرونا ستودنی بود و واکسیناسیون نیز با اقدامات جهادگرانه و مخلصانه بسیجیان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه بسیجی گوش به‌فرمان ولی امر مسلمین است افزود: بسیجیان ما در رزمایش مواسات به‌ بهترین وجه ایفای نقش کردند و در این حوزه، ۷۲ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ و ایام عید بین نیازمندان استان توزیع شد و قبل از این ایام نیز بالغ بر یک میلیون بسته معیشتی تا پایان سال ۱۴۰۱ بین نیازمندان توزیع شده بود.

ابراهیمی از احداث ۲ هزار واحد مسکن مددجویان توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان طی ۴ سال گذشته خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون احداث ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی دیگر را در دستور کار داریم؛ این اقدامات نشان می‌دهد که کلمه «نمی‌توانیم» امروز بی‌معناست زیرا همه مکلف هستیم راهی برای رفع مشکلات مردم پیدا کنیم و در این مسیر تلاش کنیم.

گیلان پر بارش ترین استان کشور دومین استان محروم در آب شرب روستای

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه قدس و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای رفع مشکلات مردم در حوزه بهره‌مندی از آب شرب سالم در سطح روستاهای استان نیز ورود کرده است تصریح کرد: استان گیلان با وجود اینکه پربارش‌ترین استان کشور است اما متاسفانه دومین استان در محرومیت آب شرب بهداشتی در روستاها است.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه از مجموع ۷۱۱ روستای هدف‌گذاری شده در طرح آبرسانی استان، ۳۷۰ روستا تعهد بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است اظهار کرد: در اجرای این طرح، تمام رده‌های بسیج به عنوان عوامل پشتیبانی پای کار آمدند و در فاز نخست، شرق گیلان به قرارگاه خاتم و غرب گیلان به بسیج سازندگی واگذار شد.

ابراهیمی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به روستاها از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا امروز بالغ بر ۲۵۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روستاها توسط بسیج سازندگی انجام شده است تصریح کرد: تاکنون ساخت ۵ مخزن، حفاری ۵ چاه و آبرسانی به ۸۵ روستای استان توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

ایجاد اشتغال کار سختی نیست

وی با اشاره به پای کار آمدن خیران، گروه‌های جهادی، اعضای شوراها، دهیاران، استانداری و سازمان‌های متولی برای عملیاتی کردن طرح مذکور خاطرنشان کرد: طرح ایجاد اشتغال برای جوانان روستاها نیز در جهت کاهش مهاجرت به شهرها توسط گروه‌های جهادی دنبال شد و در این زمینه، از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ شغل فرصت شغلی در سطح استان ایجاد کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان از پرداخت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: اکثر شغل‌های ایجاد شده مربوط به حوزه کشاورزی بوده است و کشاورزی اصل کار ماست.

ابراهیمی از خدمات‌رسانی ۱۹۰ گروه جهادی در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش افتتاح مسکن مددجویی، ویزیت رایگان، یادمان شهدای گمنام، کمک جهادی به کشاورزان و کمک آموزشی به دانش‌آموزان شهری و روستایی در هفته بسیج سازندگی خبر داد و افزود: در این هفته بالغ بر ۸ هزار بسته معیشت به نیت ۸ هزار شهید گیلان، بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان در پایان ضمن تقدیر ویژه از گروههای جهادی که هرگز شناخته نشدند و نمی خواهند شناخته شوند گفت:گروههای جهادی گیلان گاهی با برخی کار جهادی اشک من مسئول را در آوردند و انشالله مدیران استان بیشتر به خدمت رسانی مردم توجه کنندوانعکاس فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی باشد .

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری