به گزارش صفیر گیلان؛دکتر رییسی، هدف از سفر دو روزه تیم وزارت بهداشت را ارزیابی نحوه خدمت رسانی در سطوح مختلف بهداشت، بررسی زیر ساخت ها، شناسایی نقاط قوت و انجام اقدامات بهبود جهت ارتقای سلامت در گیلان، عنوان کرد. وی با اشاره به استقرار موفق پروژه نظام ارجاع (مارلیک) در استان، از این […]

 
به گزارش صفیر گیلان؛دکتر رییسی، هدف از سفر دو روزه تیم وزارت بهداشت را ارزیابی نحوه خدمت رسانی در سطوح مختلف بهداشت، بررسی زیر ساخت ها، شناسایی نقاط قوت و انجام اقدامات بهبود جهت ارتقای سلامت در گیلان، عنوان کرد. وی با اشاره به استقرار موفق پروژه نظام ارجاع (مارلیک) در استان، از این تجربه به عنوان یک تجربه موفق کشوری، یاد کرد و بازید از نحوه استقرار این نظام را از دیگر اهداف سفر اخیر، ذکر کرد.
  معاون بهداشت، یکسان سازی ارایه خدمات سلامت و تحقق عدالت اجتماعی را از اولویت های وزارت بهداشت برشمرد و خاطرنشان کرد: استان گیلان در حوزه سلامت، دارای یک عقب ماندگی مزمن (مربوط به سنوات گذشته) است که امیدواریم با برنامه های رو به رشدی که در حال حاضر در این دانشگاه شکل گرفته، شاهد کاهش و جبران این عقب ماندگی ها باشیم.
دکتر مصطفی سالاری – استاندار گیلان در این دیدار، با اشاره به فرسوده بودن زیر ساخت های بهداشتی درمانی در گیلان، خواستار ارتقای زیر ساخت های موجود شد و تاکید کرد: ارتقای سلامت گیلان، نیازمند بهبود زیرساخت ها در حوزه بهداشتی است. وی افزود: توسعه خدمات سلامت و استقرار طرح تحول سلامت جهت رفع نیازمندی های بهداشتی درمانی اقشار مختلف مردم، از دستاوردهای حایز اهمیت وزارت بهداشت طی چند سال اخیر است

عصر روز دوشنبه، همزمان با ورود دکتر علیرضا رییسی – معاون بهداشتی و مدیران کل حوزه بهداشت وزارت بهداشت، نشستی در محل استانداری با حضور دکتر مصطفی سالاری – استاندار گیلان، برگزار شد. در این برنامه ضمن تشریح وضعیت موجود حوزه سلامت در گیلان، از استقرار نظام ارجاع در استان به عنوان یک تجربه موفق برای توسعه خدمات بهداشتی درمانی در استان، یاد شد.