اندکی بیشتر از یک چهارم بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) تامین اجتماعی گیلان را زنان تشکیل می دهند ولی میزان بانوان در گروه مقرری بگیران بیمه بیکاری بیشتر بوده و به یک سوم می رسد .

به گزارش صفیر گیلان، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، تا پایان مهرماه سالجاری تعداد ۲۷۶۱۴۹ بیمه شده اجباری ( مشمولین قانون کار ) که در واحدهای صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، صنفی و … مشغول به کار هستند تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار داشته اند که از این بین ۲۶ درصد آنها یعنی ۷۲۳۴۱ نفر را بانوان و حدود ۷۴ درصد یعنی ۲۰۳۸۰۸ نفر را مردان تشکیل میدهند .

بر اساس آمار منتشره ، این ارقام درحالی است که سهم بانوان در بین مقرری بگیران بیمه بیکاری بیشتر از نسبت آنها در مجموع بیمه شدگان اجباری میباشد به گونه ای که از ۷۳۳۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش ۲۴۴۷ نفر یعنی ۳۳ درصد را زنان تشکیل میدهند .

شایان ذکر است با احتساب بیمه شدگان گروههای زنان خانه دار ، حرف و مشاغل آزاد ، بیمه های دانشجویی ، قالیبافان و فعالان صنایع دستی و … بیش از ۱۲۵ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان یعنی افزون بر ۲۵ درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند .