صفیر گیلان؛امیر رضی زاده مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر انزلی در آیین تحویل ۱۳۲ واحد مسکن مهر در انزلی گفت : در هفته تعاون ۱۳۲ واحد از مسکن مهر کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان تحویل موقت شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از انزلی ؛ امروز یکشنبه در دومین روز از هفته تعاون ۱۳۲ واحد مسکن مهر با حضور تحویلداری مدیر تعاون استان،رضی زاده مدیر عامل مسکن مهر انزلی و رمضانزاده سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی به بهره‌برداری رسید.

امیر رضی زاده مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر انزلی در آیین تحویل ۱۳۲ واحد مسکن مهر در انزلی در جمع خبرنگاران گفت : در هفته تعاون ۱۳۲ واحد از مسکن مهر کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان تحویل موقت شد.

مدیر عامل مسکن مهر انزلی در حاشیه واگذاری این واحدها اظهار داشت : از این تعداد ۵۸ واحد تک خوابه به مساحت ۶۰ متری با مشاع۸۳ مترمربع و ۷۴ واحد ۲ خوابه به مساحت ۷۵ متری با مشاع ۹۳  مترمربع  طبق استاندارد های مسکن و شهر سازی هستند و۹۴درصد پیشرفت دارند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصدی به متقاضیان مسکن مهر انزلی افزود : اعضای این اتحادیه برای واحد های تک خوابه ۱۵۸ میلیون تومان و برای ۲ خوابه ها ۱۹۸ میلیون واریز کرده اند .

رضی زاده همچنین خاطرنشان کرد : اگر بانک در اعطای تسهیلات حمایت کند واعضا نیز اقساط را به موقع پرداخت کنند می توانیم تا پایان سال جاری ۲۶۴واحد دیگر را نیز به اتمام برسانیم که با تمام آنها واحدهای مسکن مهر انزلی به ۱۷۱۲ واحدخواهد رسید.

رضی زاده خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه در اساسنامه هیچ تعریفی برای انجام پروژه های رفاهی و آموزشی نداریم ولی براساس مصوبه مجمع وچندین جلسه شورای تامین شهرستان  یک کانون فرهنگی و آموزشی ، یک حسینیه ، یک پارک به متراژ۸۰۰ متر مربع،یک خانه ورزش کشتی با ظرفیت ۳۵۰ نفر  و  زیر بنای ۸۵۰ متر مربع  با اعتبار خود تعاونی  برای رفاه ساکنین نیزاحداث شده است.

۳۴۴ واحد مسکن مهر انزلی در دست ساخت

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی گفت: از هزار و ۷۱۲ واحد مسکن مهر انزلی تا کنون هزار و ۳۶۸ واحد تحویل داده شد و ۳۴۴ واحد نیز در دست ساخت است.

رمضانزاده در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۳۲ واحد مسکن مهر با اعتبار ۲۶۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: از این میزان ۲۰۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال آورده اعضا و ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن نیز تسهیلات بانکی بود.

رمضانزاده ادامه داد: از هزار و ۷۱۲ واحد مسکن مهر انزلی تا کنون هزار و ۳۶۸ واحد تحویل داده شد و ۳۴۴ واحد نیز در دست ساخت است.

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی با اشاره به تسهیلات حمایتی دولت گفت: ابتدای سال‌جاری تا کنون ۲۶۶ میلیون و ۱۱۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای ۳۲۲ طرح پرداخت و زمینه ایجاد اشتغال برای ۴۹۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شد.

وی اضافه کرد: ۵۲ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال از محل تسهیلات فراگیر نیز به ۲۸ طرح پرداخت و برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شد.

همچنین مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در آیین تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان بندر انزلی که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت:انزلی دارای ۱۹۰ تعاونی فعال با تعداد ۱۸۶۰نفر عضو بیش از ۵۶۰۰فرصت شغلی ایجاد کرده است .عباس علیزاده با اشاره به افتتاح ۱۳۲واحد مسکن مهر توسط اتحادیه مسکن مهر شهرستان انزلی تصریح کرد:یکی از تعاونی های برتر وشایسته استان گیلان از شهرستان بندر انزلی اتحادیه مسکن مهر این شهرستان بوده است که با توجه به امتیازاتی که کسب نموده توانسته حائز این رتبه گردد.سید اسماعیل میر غضنفری ،فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز گفت :با توجه به اینکه تعاونی ها پیشینه درخشانی در کشور ما داشته است افزود مسوولین امر با حمایت بیش از پیش خود می توانند در پیشبرد اهداف تعاونی ها نقش بسزایی را ایفا نمایند.شایان ذکر است در هفته تعاون در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر، اتحادیه مسکن مهر شهرستان بندر انزلی نیز جزء تعاونی های برتر استانی معرفی شد.