مدیر کل صمت گیلان با اشاره به وجود پروانه ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی فعال و ۶۰۰ واحد راکد و تحت تملک بانک ها هستند.

به مناسبت دهه تولید و تجارت، ۱۳ طرح صنعتی همزمان با حضور استاندار گیلان و به صورت نمادین در۲ واحد صنعتی استان به بهره‌برداری رسید.

صفیر گیلان؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست خبری و بازدید از شرکت تولید کلوچه نادری در شهرک صنعتی لاهیجان افزود: برای راه اندازی طرح های صنعتی۶۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

تیمور پورحیدری افزود: با راه اندازی این واحدهای صنعتی برای بالغ بر ۴۱۲ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به وجود پروانه ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی فعال و ۶۰۰ واحد راکد و تحت تملک بانک ها هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: برای امسال بازگشت ۶۸ واحد صنعتی به چرخه تولید هدف‌گذاری شده است که تا کنون ۳۷ واحد تعیین تکلیف شدند.

پور حیدری همچنین از فعالیت بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون؛ سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی جدید در گیلان صادر شده است.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود ۵۲ پروانه بهره برداری معدن در استان گفت:۳۷ مزایده معدنی در مدت اندکی در استان برگزار شده است.

۲واحد صنعتی از این ۱۳ واحد به صورت نمادین عصر امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان به بهره برداری  رسید.

شرکت دانش بنیان صنایع ماشین سازی امیدی سازنده خطوط تمام اتوماتیک کیک و کلوچه، بیسکویت مغزدار و شکلات و صادر کننده به بیش از ۵۸ کشور دنیا  عصر امروز با حضور استاندار گیلان ا فتتاح  شد.

این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۱۰ خط تمام اتوماتیک در سال را دارد.

برای راه اندازی این واحد صنعتی در مساحت یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

همچنین پروژه طرح توسعه واحد ۵ماشین سازی این شرکت صنعتی با حضور استاندار گیلان کلنگ‌ زنی شد.

همچنین عصر امروز یک واحد تولیدی رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی با اشتغالزایی ۵۰ نفر در شهرستان لنگرود بهره برداری شد.

خبرنگاران استان امروز  در نشتی با مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت گیلان در شرکت صنعتی کلوچه نگین نادری واقع در شهرک صنعتی لاهیجان  سوالاتی را در بحث صنایع،آرد و نان،مرغ و نظارت بر اصناف،حمایت تولید کننده و.. مطرح و پاسخ دریافت نمودند.