مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

۱۴ واحد صنعتی در ایام دهه فجر در شهرک‌های صنعتی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

  پرینت
۱۴ واحد صنعتی در ایام دهه فجر در شهرک‌های صنعتی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه خبر : 66897 | تاریخ انتشار : 19 بهمن 1401 - 20:28 | 81 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان همزمان با آیین بهره برداری از دو واحد صنعتی که با حضور نماینده عالی دولت در گیلان در محل شهرک صنعتی سفیدرود رشت صورت گرفته بود، از افتتاح ۱۴ واحد صنعتی در ایام اله دهه مبارک فجر در شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به افتتاح دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در این ایام اشاره داشت و از فاز دوم شرکت آرین تخته که از هلدینگ‌های بزرگ صنایع سلولزی در استان است پرداخت و اضافه کرد: فاز دوم شرکت آرین تخته با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار گیلان افتتاح شد و همچنین با حضور ایشان و مدیران ذیربط صنعت استان، شرکت بهداشت گستر مطمئن با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵ نفر به طور مستقیم راه اندازی شده است.

وی زمینه فعالیت شرکت بهداشت گستر مطمئن را جمع آوری زباله‌های بیمارستانی و بی‌خطرسازی پسماند پزشکی عنوان کرد که با جمع آوری زباله‌های پزشکی در سطح شهر و بازیافت آن به طور غیر مستقیم هم برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

محبوبی از افتتاح دیگر واحدهای صنعتی در ایام پیش روی دهه فجر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و در ادامه به پتاسیل و موقعیت شهرک صنعتی سفیدرود رشت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شمال ایران که نقش حائز اهمیتی در تولید و صنعت استان دارد پرداخت و در این رابطه تصریح کرد: شهرک صنعتی سفیدرود رشت با مساحت ۷۱۹ هکتار در رده بزرگترین شهرک‌های صنعتی شمال کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر در این شهرک ۱۲۵ واحد صنعتی با ایجاد فرصت شغلی برای ۳ هزار نفر در حال تولید و مشغول بکار است.

وی از شهرک صنعتی سفیدرود رشت به عنوان شهرک صنعتی جدید التاسیس در کشور اشاره داشت و اظهار کرد: شهرک صنعتی سفیدرود رشت از شهرک‌های جدید التاسیس است و به همین خاطر در این شهرک اغلب واحدهای صنعتی در مراحل ساخت و ساز می‌باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ۲۲۵ واحد صنعتی در مرحله ساخت و ساز هستند که با توجه به عملیات ساخت و ساز و اشتغال موجود در روند احداث واحدهای جدید و در دست احداث، نزدیک به دو هزار نفر اشتغال در همین واحدها مشغول بکار هستند.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما از جهت اشتغال پیش رو در شهرک صنعتی سفیدرود رشت این است که با ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم فعلی در واحدهای تولیدی، در صورت اتمام ساخت و ساز واحدهای در دست اجرا، میزان اشتغال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت به ۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

محبوبی همچنین به فاز توسعه‌ای در شهرک صنعتی سفیدرود رشت اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های متعددی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در دست اجرا است که شامل زیرسازی آسفالت، شبکه روشنایی، تصفیه خانه، ایستگاه آتش نشانی، خط انتقال برق و دیگر پروژه‌های زیرساختی است که جمع این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان صنایع کوچک در گیلان برای توسعه زیرساخت‌های صنعت در شهرک صنعتی سفیدرود در حال انجام است.

وی ساخت تصفیه خانه صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت را از طرح‌های مهم این شرکت برای‌عدم ورود پساب‌های صنعتی به محیط زیست و صیانت از طبیعت عنواتن کرد و خاطر نشان ساخت: تصفیه خانه صنعتی شهرک صنعتی سفیدرود رشت در حال حاضر دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که مرحله دوم قرار داد این پروژه با اجرای ۴۰ درصد از کار که مرحله پایانی است، اسناد مناقصه اماده و تا پایان سال مناقصه آن برگزار خواهد شد و به عبارتی مراحل اجرایی اتمام مرحله دوم تا پایان سال آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
اصناف گیلان، موافق بی بندو باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
قدرت بسیج،گستردگی بسیج با نگاه همدلی و امید آفرینانه برای جامعه کار و تولید استان است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.