مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

۳۱۳ روستای گیلان با تنش آبی مواجه خواهند شد/پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ آبفای گیلان

  پرینت
۳۱۳ روستای گیلان با تنش آبی مواجه خواهند شد/پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ آبفای گیلان
شناسه خبر : 46274 | تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 21:50 | 134 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

حسینی با اشاره به اینکه هزار و ۷۱۸ روستا تحت پوشش آبفای گیلان است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در ۳۱۳ روستا تنش آبی به وجود آید اما آبفای گیلان تمهیدات لازم را برای مدیریت بحران در دستور کار خود دارد.

اختصاصی/صفیرگیلان؛ ظهر امروز نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به صورت ویدئوکنفرانس از طریق اسکایپ با حضور خبرنگاران پایگاه های محلی در دفاتر مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان ها برگزار شد و همچنین این برنامه بطور زنده از صفحه اینستاگرامی شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با اطلاع رسانی قبلی به خبرنگاران استان پخش شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان  با بیان اینکه مراقبت از آب بعنوان ثروت ملی، وظیفه همگانی است، گفت: با صرفه جویی در مصرف آب حتی در کمترین میزان، می توانیم تابستان پیش رو را با تنش کمتری پشت سر بگذاریم.

سید محسن حسینی با ارائه آماری در خصوص کاهش بارش برف و باران در سال آبی ۹۹ نسبت به سال های گذشته گفت: کاهش نزولات جوی موجب کاهش آبدهی چشمه ها شده است که این امر تاثیر مستقیمی بر کمبود آب شرب مناطق مختلف استان دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۳۱۳ روستای گیلان که از طریق چشمه ها تامین آب می شوند، در تابستان سال جاری با تنش آبی مواجه خواهند شد، افزود: تمهیداتی برای رفع کاهش تنش آبی این روستاها پیش بینی شده است.

مدیر عامل آبفای گیلان همچنین گفت: ۶۲۰ ایستگاه پمپاژ در استان وظیفه تأمین فشار برای استفاده مشترکین را دارد.

وی، بهسازی چشمه های جدید و استفاده حداکثری از ظرفیت آبدهی آن ها، آمادگی تانکرهای سیار جهت آبرسانی به این روستاها و فعال شدن ۴ دستگاه تولید آب بسته بندی با ظرفیت ۸ هزار لیتر در ساعت را از مهم ترین اقدامات در دست اجرا جهت رفع و کاهش تنش آبی این روستاها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر اینکه مردم از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آبرسانی پرهیز کنند، گفت: اگر به هر دلیلی نیاز به نصب پمپ بود، در ابتدا باید نسبت به نصب مخزن اقدام شود زیرا نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب، مشکلاتی را برای مشترک و سایر مصرف کنندگان به وجود می آورد.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز و نامتعارف از آب شرب نیز نقش موثری در کاهش فشار آب برخی مناطق دارد، افزود: صاحبان این انشعابات با مراجعه به امور آب و فاضلاب شهرستان و با طی کردن مراحل قانونی می توانند از انشعاب مجاز و قانونی برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب گیلان هیچ برنامه مدون و از پیش تعیین شده ای برای قطع آب شرب ندارد، گفت: تنها در صورت بروز برخی حوادث و تعمیرات خطوط و تاسیسات آبرسانی ممکن است آب شرب برخی مناطق دچار اُفت فشار و یا قطعی موقت شود که این موضوع در قالب اطلاعیه به اطلاع مردم عزیز رسانده می شود تا نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود اقدام کنند.

حسینی با تاکید بر گسترده بودن حجم خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک شهری و روستایی در گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که ۶۵۴ حلقه چاه،  و ۵۳۲ هزار مترمکعب مخزن، آب مورد نیاز این مشترکین را تامین می کند.

حسینی با اشاره به وجود ۵۷۶ دهنه چشمه و ۱۳ تصفیه خانه در استان، اضافه کرد: تأسیسات بسیار گسترده‌ای در استان وجود دارد که بزرگترین آن تصفیه خانه گیلان با ظرفیت ۶ متر مکعب استان است و بعد از آن شهرستان آستارا و رودسر بزرگترین تصفیه خانه‌ها را دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ واحد آزمایشگاهی جهت سنجش سلامت آب شرب استان گیلان؛ این اطمینان را به مردم داد که آب مورد استفاده آن ها بر اساس استانداردهای ملی است و نیازی به دستگاه های تصفیه آب خانگی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند از طریق شماره تماس ۱۲۲ مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب را اعلام کنند، افزود: این تماس ها ثبت و در کوتاه ترین زمان پیگیری و جهت رفع مشکل اقدام می شود.

حسینی با بیان اینکه مردم جهت سهولت در پرداخت قبوض آب می توانند با شماره های ۱۲۲ و ۱۵۲۲ تماس بگیرند گفت: تداوم خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب، جز با همکاری و همراهی مردم فهیم استان امکان پذیر نخواهد بود.

/آب بهای اقامتگاه های غیردائمی ( از جمله ویلا ، باغ ویلا ، خانه باغ و …. ) متفاوت از مصارف خانگی

در این نشست مجازی زلیخا صفری  مسئول پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان که در دفتر مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ها فومن  حضور داشت  ضمن عرض خدا قوت دمت مهندس حسینی  و مجموع آبفای گیلان گفت:چالش کاهش فشار آب شرب در روستاها که حق مردم روستایی نیست به یک دلیل عمده که آن هم استفاده بی رویه مهاجران و ویلا داران خارج از استان است که هم آب را برای فضای سبز منزل و هم استخر و جکوزی ها دارند و علارغم مصرف بالا هزینه آب بها را به نرخ مصوب روستائیان می دهند و این مصرف بالا با توجه به فرسودگی و قدمت بالای سیستم دودش در چشم مصرف کننده روستا می رود
حال به عنوان یک خبرنگار از شما تقاضا می شود که تدابیری را برای جبران این آفت فشار آب روستائیان اگر دارید مطرح نمایید، و اینکه در وزارت درخواست هزینه آب به را برای چنین مصرف کنندگانی به نرخ دیگر داشته باشید تا عدالت رعایت شود.

حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان  گفت:ما تفاوت نرخ را در این  حوزه قائل شدیم و آب و اضلاب کشور نرخ آبی را مشخص نموده و برای مصرف کننده دائمی روستایی یک نرخ و برای اقامتگاه موقت و ویلا و ..  نرخ دیگری را داریم و در واقع سعی کردیم جلوی مصرف بی رویه را گرفته و صرفه جویی را اعمال کنیم.

امروز مدیر عامل آبفای گیلان به سوالات رسانه های متعدد از شهرستانهای گیلان پاسخ گفتند.

تنظیم/زلیخا صفری

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند/ تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها/ خلا قانونی منجر به افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز/ با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای پروژه ها برداشته می شود
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.