نقدی اضافه کرد: در شهرستان شفت ۳۱۵ اقامتگاه، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر ،۵۵۰ اتاق و بیش از ۲۰۰۰ تخت آماده اسکان مسافران نوروزی است.

به گزارش پایکاه خبری صفیر گیلان ؛ مهدی نقدی صبح امروز  در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر، شورای ترافیک و پسماند شهرستان که با حضور روسای ادارات شهرستان در فرمانداری برگزار شد ضمن قدردانی از مشارکت مردم ولایتمدار شهرستان شفت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن به دنبال این بود یاس و ناامیدی در بین مردم ترویج دهند ولی با درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه‌ها دشمن در این پروژه هم شکست خورد.

فرماندار شهرستان شفت افزود: از همه عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی، هیأت نظارت، اصحاب رسانه که در برگزاری انتخاباتی باشکوه و در امنیت و سلامت مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی آماده استقبال از میهمانان نورزی باشند، افزود: شهرستان شفت یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی گیلان و دارای چشم اندازهای طبیعی زیبا است.

نقدی امامزاده اسحاق، چوبر، سیاهمزگی و مژدهه را ۴ منطقه نمونه و امامزاده ابراهیم یکی از روستاهای هدف گردشگری شفت برشمرد و گفت: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان شفت سبب شده که همواره در همه ایام سال به ویژه تابستان، نوروز یا اواخر هفته شاهد حضور بسیاری از مسافران در مناطق ییلاقی باشیم.

وی افزود: بقعه سید ابوالقاسم نهزم، پل خشتی لیشاوندان و مسجد تاریخی کمسار ۳ اثر ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران است.

شهرداران و دهیاران نسبت به زیباسازی مناظر اقدام کنند

فرماندار شفت با اشاره به اینکه شهرداران و دهیاران باید نسبت به زیباسازی منظر شهری و روستاها اقدام کنند، افزود: همه باید تلاش کنیم تا بستر ایجاد شادی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فراهم گردد

نقدی اضافه کرد: در شهرستان شفت ۳۱۵ اقامتگاه، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر ،۵۵۰ اتاق و بیش از ۲۰۰۰ تخت آماده اسکان مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: در ورودی شهر شفت ایستگاه‌هایی برپا شود تا گردشگران را برای هدایت به سوی مقاصد تفریحی، دیدنی، اقامتی هدایت کنند، میراث فرهنگی هم نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی در شهرستان دایر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های خدمات رسان زمینه افزایش میزان رضایت مندی مسافرین نوروزی را فراهم کنند، ادامه داد: همه مسئولان در ایام نوروز پای کار باشند.

تفکیک زباله با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز نظارت بر واحدهای صنفی تشدید می‌یابد، تصریح کرد: در صورت هرگونه تخلف با متخلفان و گران فروشان توسط دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نقدی با اشاره به اینکه بازدید میدانی از ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در ایام نوروز به صورت منظم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در ایام تعطیلات مدیران و معاونین حتماً در دسترس باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های خدمات رسان زمینه افزایش میزان رضایت مندی مسافرین نوروزی را فراهم کنند، ادامه داد: همه مسئولان در ایام نوروز پای کار باشند.

تفکیک زباله از مبدا نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

نقدی با اشاره به فرهنگ سازی و تفکیک زباله‌ها از مبدا در ایام نوروز اشاره کرد و بیان کرد: آموزش‌هایی که به شهروندان درباره تفکیک زباله‌ها داده می‌شود موجب می‌شود تا آنها سفیران خوبی در راستای آموزش به دیگران باشند.

نقدی ادامه داد: در راستای حفظ پاکیزگی و جمع آوری زباله در مناطق جنگلی و تفرجگاه‌ها بخشداران با هماهنگی دهیاران روستاها اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا برای گردشگران را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه روستای لیفکو خندان به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، افزود: باید تلاش شود تا تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفکیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری