بیش از ۱۶۰۰۰ واحد کارگاهی دارای بیمه شده تامین اجتماعی در استان گیلان که اکثر آنها صنفی هستند تنها یک نفر بیمه شده دارند .

به گزارش صفیر گیلان؛علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با اعلام این خبر افزود : بر اساس آخرین گزارش های آماری استخراج شده تعداد بیمه شدگان گروه مشاغل آزاد تحت پوشش در استان طی یکسال مهر سال گذشته تا پایان مهر امسال با بیش از ۱۲۰۰۰ نفر افزایش از رشدی ۱۶ درصدی برخوردار بوده و از ۷۵۲۸۳ نفر به ۸۷۳۲۹ نفر رسیده است . 

وی با بیان اینکه تعداد مجموع بیمه شدگان اصلی استان ( به غیر از مقرری بگیران بیمه بیکاری ) نیز در این مدت با ۳/۵ درصد رشد به ۴۳۵۷۸۶ نفر افزایش یافته ، خاطر نشان ساخت : در هشت ماهه لغایت آبان امسال ۴۴۵ هزار لیست حق بیمه  بابت بیش از ۲۵۰ هزار بیمه شده اجباری تحت پوشش به تامین اجتماعی ارسال شده که ۹۷ درصد مجموع لیست های ارسالی یعنی ۴۳۲۰۰۰ مورد آن با متوسط ماهانه ۵۴۰۰۰ مورد اینترنتی بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به تعهدات ۵۲۵۰ میلیارد تومانی این مجموعه در سطح استان طی هشت ماهه لغایت آبان ، اذعان داشت : این رقم بدون لحاظ هزینه های بخش درمان و تنها مربوط به پرداخت مستمری ها ، مقرری بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت است .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : از نزدیک به ۴۰ هزار واحدکارگاهی مشمول تامین اجتماعی دارای بیمه شده بیش از ۱۶ هزار مورد یعنی ۴۰ درصد تنها دارای یک بیمه شده هستند و افزون بر ۱۵ هزار کارگاه دو تا چهار بیمه شده دارند .

وی افزود : ۵۱۰۰ کارگاه بین ۵ تا ۱۰ نفر بیمه شده داشته و نزدیک به ۳۶۰۰ کارگاه بیشتر از ۱۰ بیمه شده دارند .