محمدی گیلان را از استان های مهم و تاثیرگذار در بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۵۰ درصد اقتصاد گیلان و نزدیک ۳۰ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است .

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان :صالح محمدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های حوزه کشاورزی گیلان در بخش های مختلف اضافه کرد: سالانه سه تا ۳.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در استان تولید می شود.

رییس سازمان حهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: این استان با ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول کشوری را در این حوزه دارد ضمن اینکه رویکرد ما در حوزه صنایع تبدیلی استان جدی است.

وی با مهم دانستن فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در این حوزه به ۱۲ شرکت دانش بنیان مجوز ارایه شد ضمن اینکه ۹ واحد پروانه بهره برداری دارند.

محمدی با بیان اینکه قوی ترین زنجیره طیور کشور مربوط به گیلان است، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار شغل در صنعت طیور استان فعال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بمنظور حمایت از کشاورزان این استان هفت هزار و ۸۰۰ تن از برنج کیفی و ۲ هزار و ۲۰۰ تن از برنج پرمحصول مازاد برنجکاران ( از محصول سال گذشته) استان خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۲۲ واحد جوجه ریزی در استان اظهار کرد: ظرفیت جوجه ریزی در هر دوره پرورش ۲۳ میلیون قطعه است.

وی در ادامه سخنانش در این نشست خبری با تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه لایروبی آب بندان ها افزود: از حدود ۹ هزار هکتار از آب بندان گیلان تاکنون ۲ هزار هکتار لایروبی شده است که برنامه ها در این حوزه ادامه دارد.

محمدی گیلان را از استان های مهم و تاثیرگذار در بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۵۰ درصد اقتصاد گیلان و نزدیک ۳۰ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال زراعی گذشته با عملکرد خوب تولید برنج در استان سپری شد، افزود: با همکاری در مدیریت آب و همراهی برنجکاران برای رعایت تقویم زراعی ، سال خوب زراعی پشت سر گذاشته شد.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند