رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بندر انزلی گفت: در ششمین روز از هفته دولت سال جاری ۵ پروژه با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سیدمرتضی عظیمی امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه و در ششمین روز از هفته دولت در حاشیه افتتاح پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت سالجاری ۵ پروژه با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شوند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت راه روستایی کمربندی علی آباد، فاز اول لکه گیری و روکش آسفالت محور رشت- انزلی به طول ۵ کیلومتر، آسفالت راه روستایی قرابا- آبکنار با ۴ کیلومتر،  ۱۰ کیلومتر اجرای سیستم روشنایی طولی کمربندی انزلی همچنین فاز اول نصب حفاظ بتنی حسن رود- طالب آباد به طول ۷ کیلومتر است.

عظیمی با بیان اینکه کمربندی قرابا – آبکنار  ۱۵ سال راکد مانده بود، تصریح کرد: بعد از ادغام حمل و نقل و پایانه‌ها با راهداری این کمربندی از جمله پروژه‌هایی بود که از سوی راه و شهرسازی به راهداری واگذار شد منتها اعتباری برای انجام آن وجود نداشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندر انزلی گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان و بازدید میدانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری از این پروژه و اختصاص اعتبار، عملیات بهسازی و آسفالت آن آغاز شد.

عظیمی تاکید کرد: با توجه به پایین بودن سطح کد ارتفاعی جاده از مزارع، یکی از محورهای آبگیر این منطقه بود که برای رفع این مساله ۶۰۰ سرویس مصالح با هزینه‌کرد ۲ میلیارد تومان اعتبار از رودبار به این محل حمل شد و حدود ۸ میلیارد تومان نیز هزینه آسفالت و زیرسازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولین شهرستانی بهره‌برداری از این پروژه قبل از اتمام سال ۱۴۰۲ بود، افزود: خوشبختانه فاز اول آن افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و فاز دوم آن نیز با انتخاب پیمانکار طی روزهای آینده آغاز می شود.

عظیمی در ادامه در خصوص روشنایی کنار گذر بندر انزلی گفت: با توجه به اینکه مسیر کنار گذر هنوز تحویل راهداری نشده و در دست پیمانکار و شرکت زیرساخت است به لحاظ قانونی امکان راه اندازی روشنایی را نداشتیم اما با پیگیری مسئولان شهرستان و تاکید آنها بر این که یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه نصب روشنایی است با اعتبار ۱۳ میلیاردی که نماینده مردم بندر انزلی از رئیس سازمان راهداری گرفت حدود ۱۴۴ تیر پایه و نزدیک به ۳۰۶ چراغ در این مسیر نصب شد.