سرهنگ پارسا با بیان اینکه ۵۴ درصد فعالان رسانه ای گیلان را بانوان تشکیل می دهند گفت: ۶۰ درصد جمعیت فعال در رسانه های کشور را بانوان تشکیل می دهند که نشان‌دهنده توجه ونقش این‌ بخش ازجامعه به این حوزه است.

به‌گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سرهنگ مهدی پارسا  شب گذشته در آیین رونمایی استانی پوستر دومین جشنواره رسانه ای «بانوان حریم رسالت» افزود: با توجه به اهمیت رسانه ها در مقابله با تهاجم رسانه ای دشمنان، نظام اسلامی برای حوزه رسانه برنامه های خوبی دارد؛ ضمن اینکه ۶۰ درصد جمعیت فعال در رسانه های کشور را بانوان تشکیل می دهند که نشان‌دهنده توجه ونقش این‌ بخش ازجامعه به این حوزه است.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد فعالان رسانه ای گیلان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: سال گذشته نخستین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت برگزار شد که اتفاق و ابتکار خوبی بود و حدود یک هزار و ۲۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شد.

سرهنگ پارسا با اشاره به اینکه از ۱۱ استان کشور در این جشنواره شرکت کردند، گفت: به دلیل آثار و تولیدات گیلان در این جشنواره مصوب شد که دومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت در گیلان برگزار شود؛ ضمن اینکه این استان به عنوان قطب رسانه ای بانوان کشور معرفی و دبیرخانه جشنواره یاد شده به گیلان محول شده است.

دبیر دومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت نیز در این جلسه اظهار کرد: بیش از نیمی از فعالان رسانه ای گیلان، بانوان هستند که باید در کنار وظایف خود به عنوان مادر و همسر به وظایف خود در حیطه خبرنگاری و جهاد تبیین بکوشند.

جنتی با بیان اینکه دشمن نقاط قوت ما را نشانه گرفته تا به نقاط ضعف تبدیل کند، افزود: نظریه دشمن برای حجاب بانوان که به صورت ظاهری محدودیت محسوب می شود براین است که القاء کند حجاب موجب عقب ماندگی نظام اسلامی است.

وی افزود: زنان در بیش از چهار دهه از عمر انقلاب در پرتو نظام اسلامی در تمامی زمینه ها درخشیده اند و خط بطلانی بر نقشه های دشمن کشیدند.

جنتی ادامه داد: تعداد پر شمار بانوان در اجتماع نظریه دشمنان را به چالش کشیده و دروغ های آن‌ها را افشا کرده است.

وی از خبرنگاران خواست تا با استفاده از قدرت رسانه در حفظ آرمان‌های اسلامی بکوشند و جایگاه واقعی که اسلام به زنان عطاء کرده را تصویر کنند.

نخستین جشنواره ملی و رسانه‌ای “حریم رسالت” سال گذشته در گیلان برگزار شد. “نقش زنان در فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت”، “زنان اشتغالزایی، کارآفرینی و دانش‌بنیان”، “نقش عفاف و حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی”، “جوانی جمعیت، راهکارها و پیشنهادات” و “نقش خانواده و مهار کرونا” از جمله محورهای تعیین شده در این جشنواره بود.