مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری ۲۷۴ برنامه فرهنگی و ورزشی در حوزه جوانان در گیلان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد پرداخت وام ازدواج در گیلان تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛جهانبخش آرمان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته جوان در رشت اظهار کرد: این میزان وام ازدواج به بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ واجد شرایط پرداخت شد که با توجه به آمار موجود حدود ۸۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان وام موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی افزود: با توجه به این امر گیلان در خصوص پرداخت وام ازدواج به افراد واجد شرایط رتبه ۱۱ را در کشور دارد و امیدواریم تا پایان امسال نیز سایر متقاضیان که حدود هشت هزار نفر هستند، وام ازدواج دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ابلاغ وزارت کشور دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها موظف هستند اماکن فرهنگی و آموزشی خود را برای برپایی جشن ازدواج جوانان به صورت رایگان در اختیار قرار دهند که در این راستا تاکنون ۵۰ مکان در گیلان در سامانه وزارت ورزش ثبت شده تا جوانان برای برپایی جشن ازدواج در این استان بتوانند از این اماکن به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به برنامه‌های هفته جوان اشاره و بیان کرد: طی هفته جوان در سال جاری که به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه جاری برگزار می‌شود، در گیلان ۲۷۴ برنامه فرهنگی ورزشی اجرا می‌شود.

آرمان اضافه کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار جامعه جوان با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، نشست صمیمی با استاندار گیلان ، برگزاری جشنواره جوانان برتر ایران زمین که همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و تجلیل از جوانان نخبه از مهمترین برنامه‌های هفته جوان در گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم تجلیل از جوانان نخبه از ۱۲ جوان که در زمینه‌های مختلف علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، قرآنی و سایر بخش‌ها از نخبگان هستند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و طی هفته جوان نیز ۱۷۰ مسابقه وررزشی و همایش عمومی در گیلان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : زلیخا صفری