به گزارش صفیر گیلان؛ علوی در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت  با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) ابراز داشت: امسال به همت شهرداری و پارک علم و فن آوری به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه بسیار پرباری در سالن ورزشی آتشنشانی واقع در میدان انتظام در حال برگزاری است و ابداع ها و اختراعات […]

به گزارش صفیر گیلان؛ علوی در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت  با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) ابراز داشت: امسال به همت شهرداری و پارک علم و فن آوری به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه بسیار پرباری در سالن ورزشی آتشنشانی واقع در میدان انتظام در حال برگزاری است و ابداع ها و اختراعات دستگاه های مختلف به نمایش درآمده است و از همه بهتر، اختراعات دانش آموزان بود که جای تبریک دارد.
علوی ضمن تبریک روز حمل و نقل به رانندگان شهرداری ادامه داد: مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری به عنوان مدیر موفق توسط وزارت کشور معرفی شده است و این باعث افتخار شهرداری است.
رییس شورا، معضل ترافیک را مهمترین مشکل رشت خواند و افزود: با وجود تلاش برای افزایش اتوبوس ها هنوز نیازهای رشت برای ارتقای حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.
وی ابراز کرد: تعداد دوربین های ترافیکی سطح شهر کم است و امیدواریم با قرارداد جدید فیبر نوری و افزایش تعداد دوربین های ترافیکی، هرچه زودتر شاهد افزایش نظم ترافیکی و کاهش تخلفات باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر رشت، افزود: کمک به نوسازی تاکسیرانی از مصوبات معطله شوراست و شهرداری بواسطه تغییرات مدیریتی نتوانسته این مصوبه را اجرا کند. امیدوارم زودتر بتوانیم با کمک مسئولان تاکسیرانی را نوسازی نموده و این ناوگان را از فرسودگی خارج کنیم.
علوی ضمن تشکر از رسولی، رئیس کمیسیون عمران برای پیگیری احداث تراموا در وزارت کشور، گفت: امیدواریم مطالعات فاز اول تراموا انجام شود و جزو افتخارات شورای پنجم ثبت شود.
وی از رانندگان تاکسی هم تقدیر نمود و تاکید داشت: با وجود ترافیک سنگین شهر و فرسودگی ناوگان و دخالت راننده های غیر رسمی، نتوانستیم به این عزیزان به خوبی خدمات دهیم. ضمن خسته نباشید به این عزیزان، اعلام می دارم که به فکرشان هستیم. هر چند با بضاعت اندک نتوانستیم آنگونه که شایسته است، خدمت کنیم.
علوی با آرزوی موفقیت برای همه رانندگان تاکسی ابراز امیدواری کرد، کمیسیون ترافیک شورا بتواند به امورات رانندگان تاکسی بهتر رسیدگی نماید.
رئیس شورا شب یلدا را پیشاپیش تبریک گفت و یادآور شد : کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به کمک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای کودکان بی سرپرست جشنی تدارک دیده است و امیدواریم با وجود مشکلات سخت اقتصادی، بتواند موجب شادابی شهروندان گردد.
علوی، همچنین انتخاب مجدد شکریه را بعنوان نایب رئیس اتاق اصناف کشور را تبریک و وفات حضرت معصومه (س) را هم تسلیت گفت و با اشاره به نزدیک شدن به فصل زمستان متذکر شد: ساماندهی سگ های ولگرد از سوی خدمات شهری شهرداری بخوبی صورت نگرفته است. هر چقدر مردم به وظیفه اجتماعی خود خوب عمل می کنند ولی مسئولان شهرداری کوتاهی می کنند. بارها به سرپرست شهرداری تذکر دادیم ولی هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است. اگرچه اقدام هایی برای آماده سازی زمین و … صورت گرفته ولی هنوز اقدام عملی انجام نشده است. تعدادی از سمن ها و دامپزشکان اعلام آمادگی نمودند که می توانند با سازمان پسماند در این زمینه همکاری کنند اما همچنان این حیوان ها در شهر سرگردانند.
رئیس شورا از انتشار تمامی صورتحلسات شورا خبر داد و افزود: شهروندان می توانند مذاکرات جلسات رسمی شورا و کمیسیونها و همچنین حضور غیاب اعضا ی شورا را از این پس در سایت شورا ببینند.