به گزارش صفیر گیلان؛محسن جعفری پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با چاپ نخستین روزنامه جنگل با چاپ جنگلی به‌عنوان نخستین شهید رسانه گیلان شناخته می‌شود. وی با اشاره به شهدای رسانه‌ای مدافع حرم گفت: شهید سید اسماعیل سیر نیا و حامد کوچک […]

به گزارش صفیر گیلان؛محسن جعفری پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با چاپ نخستین روزنامه جنگل با چاپ جنگلی به‌عنوان نخستین شهید رسانه گیلان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به شهدای رسانه‌ای مدافع حرم گفت: شهید سید اسماعیل سیر نیا و حامد کوچک زاده به‌عنوان شهدای فعال و منتخب در عرصه رسانه معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان جشنواره ابوذر را بزرگ‌ترین رویداد رسانه‌ای استان گیلان عنوان کرد و افزود: این جشنواره به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور در هر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: تلاش ما این است تولیدات مختلف رسانه‌ای خبرنگاران در جامعه انعکاس یافته و برگزیدگان به مرحله کشوری برسند‌.

جعفری با اشاره به بخش‌های هشت‌گانه جشنواره ابوذر گفت: تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، بصیرت و دشمن‌شناسی، ۴۰ سالگی انقلاب و مسائل صنفی اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در جشنواره ابوذر سال گذشته هزار و ۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد تصریح کرد: امسال دو هزار و ۶۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شد که ۱۲ اثر در بخش تیتر، ۶ درصد در بخش خبر، ۳۳ درصد در بخش گزارش، ۲۰ درصد در بخش یادداشت، ۴ درصد در بخش، کاریکاتور و ۴ درصد در بخش رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ابوذر ارسال شد.

وی با بیان به اینکه بسیج رسانه گیلان سه سال پیاپی در کشور مقام نخست را به دست آورد گفت: بسیج رسانه گیلان در جشنواره اشراف ستاد کل نیروهای مسلح حائز رتبه نخست در کشور شد.

جعفری با اشاره به برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در رده سنی ۶ تا ۵۰ سال توسط سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: اعزام تیم‌های رسانه‌ای به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای نخستین بار در کشور و امضای ۲۸ تفاهم‌نامه در راستای حمایت از تولید ملی از دیگر اقدامات سازمان بسیج رسانه گیلان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان عدم امنیت شغلی، شرایط بد اقتصادی، حقوق ناچیز و حل نشدن مشکل بیمه خبرنگاران را از مشکلات اصحاب رسانه گیلان برشمرد و تصریح کرد: بااینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود اما این عزیزان هنوز بیمه نیستند،

جعفری با بیان اینکه متاسفانه برخی مدیران قدر این هدیه را نمی دادند و تصور آنان این است که اگر رسانه ای نسبت به آنان نگاه انتقادی داشته باشد این نگاه الزاما تخریبی است در حالی که در عصر کنونی ارتباطات، نقد به عنوان بزرگترین هدیه به مدیران محسوب می شودگفت: مسؤولان انتقادپذیر نبوده و این موجب می‌شود خبرنگار منتقد بایکوت شده و اجازه ورود به جلسات نداشته باشد و این امر با رسالت خبری مغایر است.