اختصاصی/صفیر گیلان؛ فیروز فاضلی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران که توسط کانون خبرنگاران شهرستان فومن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده  با اشاره به اینکه فومن دیار عالمان بزرگی همانند آیت الله بهجت فومنی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری و علمی است، گفت:شهرستان فومن در چند سال گذشته به همت مسئولان و […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ فیروز فاضلی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران که توسط کانون خبرنگاران شهرستان فومن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده  با اشاره به اینکه فومن دیار عالمان بزرگی همانند آیت الله بهجت فومنی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری و علمی است، گفت:شهرستان فومن در چند سال گذشته به همت مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر کارنامه برگزاری همایش‌های ملی  بزرگ را در پرونده خود دارد.

فاضلی با بیان اینکه من امروز با هیئت همراه خدمت شما هستیم تا اگر نکاتی هست همین جا بر طرف شود گفت: حضور اراهیمیان معاون فرهنگی و امور رسانه ،مصباح معاون هنری و سینمایی،کوچک نژاد بحث بیمه هنرمندان و مصفا روابط عمومی بنده در حل مشکلات و چالش های پیش روی شما امروز برای راهنمایی همراهان من هستند.

وی با بیان اینکه نباید کانون خبرنگاران را در تقابل با خانه مطبوعات قرار دهیم گفت: این تشکل  غیر رسمی می تواند در بیان مشکلات و جمع کردن خبرنگاران به صورت یک سازمان مردم نهاد(سمن)  کار کند و از طریق فرمانداری و استانداری به ثبت برسد و ما نیز کمک خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تمدن حاصل گفتگو است، و من دوست دارم امروز این جلسه هم اندیشی در غالب گفتگو باشد گفت: اگر تمدنی به نام تمدن اسلامی و ایرانی داریم مبتنی بر گفتگو است همه ما به عنوان انسان دارای اشتباهاتی هستیم که باید در جهت شفاف سازی گفتگو کنیم.

برد  رسانه ها در سال جدید با تولید محتوا

دکتر فاضلی در پاسخ به سوال صفیر گیلان در مورد خبرنگارانی که تولید محتوا دارند و نگاه ارشاد به این دسته خبرنگار چیست؟

رئیس ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تولید محتوا بر عهده رسانه و خبرنگاران است،گفت: تولید محتوا بسیار مهم است و اگر تولید محتوای مناسبی نداریم اصحاب رسانه باید در این زمینه به صورت جدی اقدام کنند چون نگاه  امروز به تولید محتوا است و می تواند برد رسانه باشد و رسانه ای موفق و مورد حمایت است که در این زمینه پیشتاز باشد..

ایشان با بیان اینکه تحمل من در پاسخ گویی زیاد است و من هنوز یک معلم هستم گفت:من به عنوان استاد دانشگاه با حفظ سمت آموزش مدیر کل شدم و تا امروزغیبت  غیر موجه نداشتم  و جامعه به عنوان معلم از من یاد می کند و لباس ذاتی من معلمی است.

 نقد نشان دادن سره از ناسره است

نقد نشان دادن سره از ناسره است ولی کسی که زبان پاسخ گو دارد در پستو نمی ماند و من  تلاش دارم تا با شفافیت به تقاضا و خواسته و انتقادات  شماها پاسخ بدهم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه  باید در نقدهای خود انصاف  را رعایت کنیم و این  اصل باید مد نظر همه فعالان حوزه رسانه قرار گیرد.

فاضلی با تأکید بر لزوم توجه به سواد رسانه، تصریح کرد: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره‌های مختلفی برگزار کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

دکتر فاضلی گفت:به جرات می گویم که  امروز با توجه به گستردگی فعالیت‌های رسانهای شهرستان و غلبه ای که شماها دارید  تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی  نیز تا حدودی با این حوزه آشنا و به دنبال کسب سواد رسانه‌ای هستند،چون جواب شما را می دهند.

ورود مسائل سیاسی به عرصه فرهنگ ممنوع

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه من در زمان معارفه خود از تمام پرسنل خواستم تا با رعایت سه واژه  صداقت،سلامت و کار در کنار من باشند گفت: کار فرهنگی زمان بر است و گذر زمان نشان دهنده میزان اقدامات انجام شده  ما در حوزه فرهنگی است و هر مدیری در زمان تودیع معارفه می شود.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ترویج دروغ، افترا و تهمت در فضای رسانه‌ای جامعه، اظهار کرد: وجود همدلی و همکاری برای ارتقای فرهنگی کشور لازم و ضروری است.

فاضلی با اشاره به اینکه  من اعتدالی بوده و هستم و خواهم بود گفت:ورود مسائل سیاسی به عرصه فرهنگ و هنر ممنوع است و من  تأکید دارم که عرصه فرهنگ و هنر باید جدای از مسائل سیاسی و حزبی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه خبر و خبرنگاری باید مورد پالایش و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: وزارتخانه فیلترهای برای خبرنگار حرفه‌ای مدنظر قرار داده و خبرنگار دارای هویت و معنا است که این هویت را داشته باشد.

وی از رسانه ها و خبرنگاران حاضر در نشست خواست تا با واگویی دروغ ان را به حقیقت تبدیل نکنیم و از حقیقت شدگی جلو گیری کنیم و برای سرزمین خود تلاش کنیم و رعایت حقوق شهروندی را از اینجا شروع و این اولین جلسه بود و شعار من اینکه درستی هیچکس در شکستگی دیگران نیست..

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان در مورد مشکلات برخی فضاهای مجازی استان گفت: مطابق قانون تا جایی که مجوز دادم پاش هستم و جایی که مجوز ندادم دخالت نمی کنم و من تابع قانون هستم و کانال کارش با پلیس فتا است.

تنظیم خبر//زلیخا صفری