علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ششمین دوره جایزه فیروزه می‎توانند به آدرس اینترنتی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛فراخوان اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه با حضور مدیران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منتشر شد.

فلاحی دبیر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در گفتگویی با اشاره به اینکه همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه این جشنواره در گیلان نیز برگزار می شود افزود: جشنواره شامل بخشهای عروسک،نوشت افزار،طرح و بسته بندی کالاهای رهنگی  می باشد.

دکترفلاحی هدف از برگزاری این جشنواره را  با هدف ترویج،تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی-اسلامی واند و گت: این جشنواره با  نگاه ویژه به محصولات اقوام و رهنگ گیلانی برگزار می شود.

بخش های جشنواره استانی:

دبیر اولین جشنواره فرهنگی گیلان گفت: این جشنواره در بخش های عروسک(دارای فرم و روایت اثر)-نوشت افزار(حاوی تصاویر،نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان)-طرح و بسته بندی کالاهای فرهنگی(ایده ها و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات رهنگی و هنری).

فلاحی به شرایط شرکت در جشنواره  اشاره و افزود:آثار ارسالی می بایست مبتنی بر مولفه های فرهنگ بومی استان باشد.

وی تصریح کرد؛ هیچ محدودیتی برای تعداد ارسالی از سوی  شرکت کنندگان وجود ندارد و آثار ارسالی در سه بخش کودک،نوجوان و بزرگسال قابل پذیرش است.

ارسال اثر

دکتر فلاحی تصریح کرد؛برای شرکت کنندگان امکان ارسال اثر در موضوعات ملی نیز فراهم است وشرکت کنندگان جهت ثبت نام و ارسال اثر به پایگاه اینترنتی  به آدرس https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  در بخش استانها مراجعه کنند.

وی جوایز  جشنواره را شامل؛

نفرات اول هر بخش:تندیس جشنواره،لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال

نفرات دوم هر بخش:تندیس جشنواره،لوح تقدیر و مبلغ۲۰ میلیون ریال

نفرات سوم هر بخش:تندیس جشنواره،لوح تقدیر و مبلغ۱۰ میلیون ریال اعلام نمود.

دبیر اولین جشنواره فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه فراخوان ارسال آثار: ۱۵ دی لغایت ۳۰ بهمن ۹۹ است گفت:ارزیابی و داوری تخصصی آثار:۱ اسفندماه  لغایت ۵ اسفند ماه ۹۹ است.

علاقمندان می توانند برای شرکت و حضور در جشنواره به آدرس  رشت،ابتدای خیابان سعدی،مجتمع فرهنگی و هنری خاتم النبیاء(ص) طبقه دوم،اتاق ۲۰۴ مراجعه  و یا با شماره تلفن ۳۳۲۲۶۴۴۱۳-۰۱۳ داخلی ۲۳۷ و کد پستی ۴۱۳۸۶۷۵۳۴۱  ارتباط حاصل نمایند.

فلاحی اختتامیه و مراسم پایانی،اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز را ۱۰ اسفند ماه ۹۹   اعلام نمود  و گفت: امیدوارم تا شاهد حضور پر رنگ علاقمندان در اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان باشیم.

جایزه فیروزه

ششمین دوره جایزۀ فیروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

تمامی فرآیندهای این جایزه اعم از ثبت‌نام، داوری و اختتامیه به صورت مجازی انجام می‌شود و حتی جلسات شورای سیاست‌گذاری نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، موضوعات این دوره از جایزه فیروزه پس از برگزاری جلسه شورای سیاست‎گذاری به صورت مجازی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ششمین دوره جایزه فیروزه می‎توانند به آدرس اینترنتی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

جایزه فیروزه با هدف توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به موضوع خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ بر مبنای پنج هدف اصلی برگزار می‎شود. اهداف این جشنواره عبارتند از:  توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های مردم و نهادهای غیردولتی در رابطه با کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی،  ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها، افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی – اسلامی، تقویت منابع تغذیه فرهنگ ایرانی – اسلامی، زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان است.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
  • منبع خبر : صفیر گیلان