به گزارش خبرنگار صفیر گیلان آیت الله سید علی حسینی اشکوری عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه سردم داران آگاهی بخشی در جامعه هستند و امروز باید به رسانه بعنوان یک رکن بیشتر توجه شود. آیت‌الله اشکوری با اشاره به نقش بسیار مهم […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان آیت الله سید علی حسینی اشکوری عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه سردم داران آگاهی بخشی در جامعه هستند و امروز باید به رسانه بعنوان یک رکن بیشتر توجه شود.

آیت‌الله اشکوری با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه و خبرنگاران در ابعاد مختلف اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی  جامعه‌افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران مسؤولیت سنگینی در جامعه بر عهده دارند و باید نسبت به شرح وظایف خود آگاه و بصیر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه خبرنگاران بار سنگین صداقت و امانت را بر دوش می کشند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها در انتشار اخبار و اطلاعات صداقت و امانت را مد نظر قرار دهند.

آیت الله حسینی اشکوری با تاکید بر سنجش و پایش در انتشار اخبار و اطلاعات بیان کرد: در انعکاس اخبار ضمن در نظر گرفتن مؤلفه صداقت و امانت، اثرگذاری و بی اثری ان را مورد پایش قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منزلت و شانیت افراد در انتشار اخبار افزود: آبروی شخص، گروه، نظام در انتشار اخبار باید مورد توجه قرار گیرد و نباید با انتشار یک خبر آبروی افراد و جامعه برود.

داوطلب ششمین دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه انتشار اخبار با درایت، دور اندیشی و مهندسی اندیشه‌ای صورت گیرد، گفت: ارجع نگری در انتشار خبر و محتوای رسانه‌ای باید در اولویت خبرنگاران قرار گیرد.

آیت الله حسینی اشکوری با بیان اینکه خبرنگاران متولیان ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، اضافه کرد: خبرنگاران سفیران جهاد تبیین هستند و باید در این بخش جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به برخی ناسپاسی‌ها در خصوص خدمات انقلاب اسلامی افزود: جذابیت‌ها، دستاوردها و توفیقات نظام اسلامی در فریضه جهاد تبیین قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصحاب رسانه جهادگران تبیین هستند، گفت: مقوله مشارکت در انتخابات در چنین برهه حساس انقلاب بسیار اهمیت دارد.

آیت الله حسینی اشکوری با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات بیان کرد: تریبون داران و اصحاب رسانه نسبت به سوق بخشی مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مسؤول هستند.

وی با بیان اینکه تبیین خدمات انقلاب اسلامی مردم را امیدوار می‌کند، افزود: امیدآفرینی محور کار رسانه‌ها و قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال از رسانه ها که آیا شغل شما رسانه ها  منحصرا به خبرنگاری معطوف می شود یا خیر،و آیا شما از نظر معیشت و حقوق و مزایا تامین هستین یا نه، گفت؛ شما زیر نظر ارشاد هستین و ارشاد باید از شما حمایت کندزیرا این یک وظیفه  برای ارشاد است .

وی تصریح کرد ؛من از شنیدن دغدغه های تان بسیار متاسف شدم و من به شما قول می دهم همانطوری که فریاد نان،چای،برنج را دارم و مطرح کردم از امروز فریاد معیشت خبرنگاران نیز خواهم بود حتی اگر در این مسند نباشم.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری