یک قدم دیگر تا رتبه‌بندی معلم

  پرینت
یک قدم دیگر تا رتبه‌بندی معلم
شناسه خبر : 36270 | تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399 - 12:59 | 17211 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه  خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ با امضای وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد. در این شیوه‌نامه؛ معلمان ارتقاء به رتبه‌های۴،۳،۲،۱ و ۵ با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می‌کنند و می‌توانند از تاریخ ۱/۱/۹۹ از فوق‌العاده ویژه موضوع‌بند ۱۰ ماده […]

به گزارش پایگاه  خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ با امضای وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

در این شیوه‌نامه؛ معلمان ارتقاء به رتبه‌های۴،۳،۲،۱ و ۵ با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می‌کنند و می‌توانند از تاریخ ۱/۱/۹۹ از فوق‌العاده ویژه موضوع‌بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات به شرح جدول زیر بهره‌مند گردند

شایان‌ذکر است؛کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش‌وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند گردند. فوق‌العاده مذکور به دبیران و هنرآموزانی که با ۳۰ ساعت تدریس موظف هفتگی به خدمت اشتغال دارند نیز علاوه بر ۱۷،۵ درصد، تعلق خواهد گرفت.

در این شیوه‌نامه آمده است؛

به‌منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می‌نمایند، به ازای هرسال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجراشدن این تصویب‌نامه ۱/۱/۹۹ کسب می‌کنند، مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کم‌تر از۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل ۱۰۰(مقطع ابتدایی) و۵۰ امتیاز (مقطع متوسطه) ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

*رتبه‌بندی: فرآیند تعیین رتبه‌های پنج­گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان.

سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود:

-شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل.

-شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن.

-شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی.

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (۱) ماده ۶۵ ماده ۶۶ و بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد ۶ و ۷ این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند.

۱-رتبه (۱)

الف:داشتن حداقل ۲ سال تجربه

ب: گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی.

پ: کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۷۵ درصد در طول ۲ سال منتهی به نتایج ارزیابی. امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۰ باشد.

ت- کسب حداقل ۶۰ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی “امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد.”

۲- رتبه (۲)

الف- داشتن حداقل ۶ سال تجربه

ب- حداقل ۴ سال توقف در رتبه (۱)

پ- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه(۱)

ت-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول ۳ سال متوالی منتهی به رتبه‌ بعدی “امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۵ درصد باشد.”

ث-کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی “امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد.”

رتبه(۳)

الف-داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۲)

ب-گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۵ درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد.

ت-کسب حداقل هفتاد درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید  کمتر از ۶۵ درصد باشد.

۴-رتبه (۴)

الف-داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۳)

ب-گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه “امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۵ باشد.”

ت-کسب حداقل ۷۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی “امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۷۰ درصد باشد.”

۵-رتبه (۵)

الف-داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۴)

ب-گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه “امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد.”

ت-کسب حداقل ۸۵ درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی “امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۸۰ درصد باشد.”

برچسب ها
نوشته های مشابه
نظام مسائل حوزه زنان و خانواده بسیار متعدد و متنوع است/مادر سالم ستون خانه و خانواده سالم است
برکناری پایه‌های فرسوده سطح استان گیلان با سرعت در حال انجام است
ایجاد اتاق‌های “مادر و کودک” در مراکز عمومی ضرورتی برای حفظ حقوق مادر و کودک در راستای جوانی جمعیت است
اهداء ۱۲۳ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی تحت پوشش کمیته امداد
رونمایی از ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در منطقه آزادانزلی
سفره حدود هزار کارمند قراردادی طرح عمرانی دستگاههای اجرایی گیلان خالی ماند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.