صفیر گیلان؛در گزارشی آماری تحلیلی ، وضعیت مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان و مقایسه سهم شعب شهر رشت نسبت به استان تشریح گردید .

به گزارش صفیر گیلان ، محمدرضا رسولی رئیس اداره مستمری های این مجموعه که با حفظ سمت عهده دار سرپرستی معاونت تعهدات بیمه ای نیز میباشد با اعلام این خبر افزود : پرونده ۶۸ هزار نفر از جمعیت صد و شصت وشش هزار نفری مستمری بگیران استان در شعب سه گانه رشت و شهرصنعتی قرار داشته و عملاً ۴۰ درصد بازنشستگان ، بازماندگان و ازکارافتادگان گیلانی ، خدمات و تعهدات خود را از این چهار شعبه دریافت مینمایند .

وی با بیان اینکه ۳۳۵۵ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری در سال گذشته توسط این چهار شعبه پرداخت گردیده است اظهار داشت تنها در شعب یک و دو رشت بیش از ۵۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش هستند که یک سوم تعهدات استانی این بخش با رقمی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان مستمری توسط آنها ارائه شده است .

رئیس اداره مستمری های تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از این گزارش ، اذعان داشت : ۴۶ هزار نفر از این مستمری بگیران را بازنشستگان تشکیل داده و حدود ۲۲۰۰ ازکارافتاده و نزدیک به بیست هزار نفر نیز بازماندگان پرونده های فوت شدگان میباشند .

شایان ذکر است تعداد بازنشستگان تحت پوشش در شهر رشت در سال ۱۴۰۰ قریب به ۶ درصد افزایش داشته است .