سند۲۰۳۰ به نوعی برجام فرهنگی است که بسیار مخفیانه و علی رغم معطل ماندن اسناد بسیار غنی داخلی در حال صورت گرفتن است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛یکی از بزرگترین پروژه های سازمان ملل متحد برای مهندسی فرهنگی و تغییر در سطح جهان که در امتداد پروژه هایی همچون جهانی سازی و نفوذ نرم است و در راستای دکترین امنیت دفاع ملی آمریکا تعریف می شود در دستور کار۲۰۳۰ است.

درباره سند ۲۰۳۰  باید گفت: سندی که نردبان نفوذ تثبیت بهائیت به کشوری شیعه نشین استو  باید هم محتوایش آموزش جنسی در مقاطع دانش‌آموزی ما باشد که شورای انقلاب فرهنگی باید وارد مسؤولیت پذیری خود شود.

امروز ایران ام القرای کشورهای اسلامی است و در آن سرداران و شیرانی هستند که در دفاع از کشور آماده هستند و ما از دشمن نمی‌هراسیم و امروز وزارت اطلاعات پیگیر این اقدام تروریستی باشد که عقبه آنها کجایند و چگونه چنین فضایی را مدیریت کردند.

سند ۲۰۳۰ ، برنامه‎ است که دشمنان و بهاییت برای کشور ما نوشته اند، چرا آنها باید نظام آموزشی ما را بنویسند در حالی که ما فرهیختگانی داریم که باید براساس فرهنگ خودمان، آموزش و پرورش ما را ترسیم کنند،بنویسند و بیاموزند.

در این سند در راستای بند۴ برنامه توسعه پایدار با ۷۶۹ هدف خرد و شاخص سعی شده فرآیند توسعه کشورهای مختلف را بر اساس راهبردها و اصول و شاخص های استانداردهای جهانی با نگاه سکولار تنظیم کنند یعنی همان جهانی سازی به گونه ای دیگر دوباره وارد برنامه کشورها می شود.

 برنامه چهارم این دستور کار، SDG4 است که در تعریف چارچوب عمل کشورهای عضو در حوزه آموزش تا سال۲۰۳۰ قرار می گیرد. .

 بنابراین ما باید SDG4 را به عنوان یک سند بین المللی، اصل قرار دهیم و سیاست های کلان و برنامه ها را مطابق آن تغییر دهیم و اجرای برنامه ها را هم بر اساس شاخص های آنها پیاده کنیم. اگر در اسناد داخلی خودمان چیزی بر اساس اسناد بین المللی هست باید از آن استفاده کنیم و اگر در متن قرآن مسئله ای در مغایرت با آن بود باید کنار گذاشته شود. چراکه قانون پیوستن به یک معاهده بین المللی این است که آن اصل قرار می گیرد و قوانین دیگر در تطابق با آن تغییر می کند.

 سند۲۰۳۰ برجام فرهنگی است

 سند۲۰۳۰ به نوعی برجام فرهنگی است که بسیار مخفیانه و علی رغم معطل ماندن اسناد بسیار غنی داخلی در حال صورت گرفتن است.

 شبکه نفوذ که از شهریور سال گذشته مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند خیلی وسیع و نامحسوس در بدنه برنامه ریزی در دولت و مجلس شورای اسلامی در حال شکل گیری است، یکی از این برنامه ها نفوذ برنامه توسعه پایدار است.

ما اسناد متعدد بالادستی برای چشم انداز ۱۴۰۴ را در عرصه های آموزش، بهداشت و سلامت، زنان وخانواده ، مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش داریم. ما با اجرای تنها بخشی از نقشه جامع علمی کشور درخشش عظیم علمی را ایجاد کردیم و جوانان ما رشدی را نشان دادند که از متوسط رشد جهانی هم بالاتر است.

دشمن از حضور و فعالیت های علمی جوانان ما مستاصل شده و ۱۲ سال است که التماس می کند با ما مذاکره کند که در نهایت هم منجر به برجام شد، این در رابطه با کنترل فقط یکی از دانش های جوانان ما به نام دانش هسته ای بود.

*امضای مخفیانه و محرمانه سند ۲۰۳۰

 چه ضرورتی دارد که امروز اینگونه محرمانه و مخفیانه اسنادی را تهیه و امضا کنیم ؟ سند۲۰۳۰ در شهریور ماه ۹۵ امضا و بیستم آذرماه با حضور آقای…، آقای…. و خانم … و بخشی از مسئولان وزارت بهداشت از آن رونمایی شد.

سند۲۰۳۰  همان برنامه توسعه هزاره که از سال۲۰۱۵ به نام برنامه توسعه پایدار و متوزان شروع شده  است و همه اسنادی که امام خمینی (ره) از قبل انقلاب با آن مخالفت می کردند در حال حاضر در درون این سند گنجانده شده و برنامه عمل ۲۰۳۰یک سند مرکبی از همه اسنادی است که ما به صورت قانونی حق ملحق شدن به برخی از آنها را نداشتیم.

*هرگز اجازه تسلط دوباره به جهانی سازی غرب را نخواهیم داد

طبق اسناد موجود تا سال ۱۴۰۴سیاست های کلان مصوب مسئولان اجرایی و برنامه داخلی را در اختیار داریم بعد از آن هم نظام مستقل برنامه ریزی خودمان تصمیم به برنامه ریزی تکاملی دارد و هرگز اجازه تسلط دوباره به جهانی سازی غربی را نخواهد داد.

 ما فرهنگ الهی و اسلامی را اصل قرار داده ایم و با عنایت به فرهنگ ملی و بومی برای آن برنامه ریزی کرده ایم چرا باید الگوی جهانی سازی غرب را که بعضا دارای برنامه هایی کاملا متضاد با اسلام و ارزش هاست بپذیریم؟ البته همچون گذشته در تعامل با جهان از نقاط مثبت برنامه های آنها استفاده کرده و در تعاملی هوشمندانه سعی در اثر گذاری متقابل داریم.

*۲۰۳۰ برنامه کامل استعمار فرهنگی است

 در این رابطه برنامه عمل ۲۰۳۰ که فقط بند ۴ برنامه توسعه پایدار است خود یک برنامه کامل استعمار فرهنگی است و تمام سطوح آموزش کشور از کودکستان تا اوج تخصص ها را در بر می گیرد.

 برنامه عملی ۲۰۳۰ تمام مربیان، معلمان و اساتید ما را با آموزش ها جهت داده و منابع  تغییر می دهد و ما به چه قیمتی می خواهیم اسلام را بفروشیم؟ ( آیا باز هم ملک ری مطرح است؟ ) این ماده چهارم می گوید تمام برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، بودجه بندی و نظام های شما باید مطابق الگوهای ما تغییر کند.

 سیاست های کلان و برنامه های آن از طرف سازمان ملل و تقسیم کار آن در منطقه و صرفاً اجرای آن از طرف خود کشور ماست. برای نظارت بر عملکرد ما ۱۶۹هدف خرد و شاخص در نظر گرفته اند که بر اساس آن ما را ارزیابی کنند که در نهایت این گزارش به یونسکو و بعد هم سازمان ملل خواهد رسید یعنی با نظارت و جهت دهی آنها برنامه عمل ما سنجیده می شود.

 طبق سند ارائه شده توسط اوباما آژانس های سازمان ملل تحت امر سازمان سیا کار می کنند و تغییر در علم و فرهنگ و نسلا جوان ما را هدف قرار داده اند یعنی ما برای پیاده شدن امیال پنتاگون در ایران سند رسمی و قانونی را قرار می دهیم.

*۲۰۳۰ کلیه برنامه های داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد

 این سند بگونه ای است که اسناد بین المللی، فوق قوانین داخلی قرار می گیرند بدین صورت که با متعهد شدن به یک سند بین المللی آن سند اصل قرار می گیرد و کلیه برنامه های داخلی حتی اگر متن قرآن باشد باید در همسویی و تطبیق با آن سند پذیرفته شود.

 حق شرط گذاشتن هم به معنای فرصت گرفتن برای تغییر قوانین مطابق با قوانین بین المللی است که ما این حق شرط را هم لحاظ نکردیم و اگر می گرفتیم یعنی مدتی به ما مهلت دهید تا همه احکام و قوانین و حتی مطالبی که از قرآن گرفته شده را مطابق با الگوی سکولار غربی تغییر دهیم.

 آیا اسناد خودمان که یک گوشه آن در نقشه جامع علمی پیاده شد کم بود؟ چرا سند بنیادین تحول نظام آموزش هنوز کامل پیاده نشده است؟

 در برنامه ششم توسعه پایدار در رابطه با موضوع زن ماده ۱۱۶ وجود دارد که در ابتدا به عنوان زینت از هدف اجرای قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) یاد می شود و بلافاصله هدف خود را با رویکرد اجرایی کردن فرآیند توسعه پایدار یعنی تحقق برابری جنسیتی به نام عدالت جنسیتی می داند.

*حضور نظامی و وحشیانه زن در زندان های ابوغریب ارزش نیست

 آیا این ارزش است که یک زن، وحشیانه شکنجه گر زندان ابوغریب شود و کار نظامی و انفجار را به راحتی بدون هیچ گونه تغییری در عواطف خود انجام دهد؟

 حذف نقش کلیشه ای زن و مادر که مظهر عطوفت و عاطفه است از اهداف غرب است و  این کار دقیقاً دستورالعمل سازمان ملل است یعنی باید کتاب های درسی کشور را تغییر دهیم و تصاویر زن را در مشاغل سخت و برعکس تصاویر مرد را در خانه و در حال بچه داری نشان دهیم.

حالا این جابجایی نقش به ایران هدیه می شود، چراکه فروپاشی خانواده مساوی با فروپاشی اقتدار نظام و تمدن اسلامی است ؛ البته قرآن کریم می فرماید: ( می خواهند نور خداوند را با دهان هایشان خاموش کنند اما خداوند نور را کامل می کند”.

*حضور عالی زنان در جامعه به حضور ابزاری و نمایشی تبدیل شده است

 باید تفاوت بین مفهوم عدالت و برابری جنسیتی برای جامعه باز شود و  طبق رهنمودهای رهبری(مد ظله العالی) عدالت، حق است و برابری گاهی حق و گاهی ظلم است ، باید مراقب بود که تحمیل کارها به زن بیشتر از توانش نباشد و امکانات خاصی برای زنان در نظر گرفته شود تا زنان نقش مادی و همسری و اجتماعی و فرهنگی خود را به درستی ایفا کنند، اما متاسفانه حضور عالی و تخصصی زنان در اوایل انقلاب به تدریج در حال تبدیل شدن به حضور حقیر و ابزاری در هر شرایط است و زن باید با حضور نمایشی و آرایشی امکان جذب در بازار کار بیابد.

*با سند۲۰۳۰ باید بهائیت و رفتارهای انحرافی را به رسمیت بشناسیم

 سند ۲۰۳۰ تمام تحولات در نظام آموزشی ما و فاصله گرفتن آن از ارزش ها را شامل می شود  مواردی در این سند وجود دارد که شدیدا در تضاد و تعارض با اسلام است با این سند حتی باید عقاید انحرافی مانند بهائیت و رفتار انحرافی که قرآن کریم با آن برخورد شدید کرده مانند قوم لوط را تحت عنوان تنوع فرهنگی به رسمیت بشناسیم.

 به دلیل مغایرت این سند با سیاست های کلان، قانون اساسی، برنامه های عادی نظام و مصوبه چشم انداز ۱۴۰۴ و داشتن همه نوع قوانین و سیاست های داخلی خودمان نیازی به اسنادی از این دست نیست.

شاید سند ۲۰۳۰ به دنبال برابری جنسیتی است، و در سند ۲۰۳۰ می‌خواهند برابری جنسیتی را بیان کنند که این قطعاً با شرع و اسلام مغایرت دارد.

سند ۲۰۳۰ به دنبال بیهوده جلوه دادن کارهای پیامبرانی ازجمله حضرت ابراهیم (ع) است  که درواقع با این کار می‌خواهد همه عقیده‌ها ازجمله وهابیت و داعش را با دیگر عقیده‌ها برابر کند.

نیاز است تا سند پنج تحول بنیادین آموزش پرورش جایگزین ۲۰۳۰ شود و باید تاکید کرد که چرا  هنگامی‌که سند پنج‌ساله تحول بنیادین آموزش پرورش وجود دارد آن را رها کنند و سند ۲۰۳۰ را که با جامعه اسلامی مغایرت دارد جایگزین کنند.

حال اینکه اگر برخی کارشناسان عرصه فرهنگی خواستار شدند تا  سند ۲۰۳۰ غیر از توقف شدن باید باطل شود،و  سند ۲۰۳۰ برای جامعه اسلامی و کشور ایران تعهدآور بوده بنابراین باید ابطال شود به بی راهه نرفته اند.

از نگاه رسانه سند ۲۰۳۰ نباید بر جامعه اسلامی سلطه پیدا کند،و باید سند پنج‌ساله تحول بنیادین آموزش و پرورش که سند اصلی و اسلامی بوده جایگزین سند ۲۰۳۰شود.

  • نویسنده : یاد داشت/زلیخا صفری راسته کناری