همزمان با  سومین روز از هفته دولت طی آئینی ، برای اولین باردانشکده فنی و حرفه ای میرزاکوچک صومعه سرا  در بین مراکز آموزش عالی استان گیلان به سیستم VOIP مجهز شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از صومعه سرا؛ رییس دانشکده فنی وحرفه  ای صومعه سرا گفت:  این سیستم یک فن‌آوری دیجیتالی است که می ‎تواند صدا و تصویر  را توسط بسته‌های اطلاعاتی IP ، در بستر فیبرنوری و از طریق اینترنت و اینترانت ارسال کند.

سیدهاشم میربهاری اظهار داشت:  این سامانه باعث ارتباط سریع و بد‌‌ون هزینه میان این مرکز  با سایر بخش های دانشکده در هر نقطه شهر  و ارتباط با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، و یا هر مرکز د‌‌یگری که از این سیستم  استفاده می کند، خواهد گردید و با نصب و راه‌اندازی سیستم VOIP  به شماره ۴۴۹۲۰ در دانشکده  امکان مکالمات صوتی و تصویری ایمن‌ و امن با صرفه اقتصادی بالاتر و کیفیت بیشتری میان کارکنان و دانشگاه های  دیگر فراهم شده، که در کاهش هزینه های ارتباطی این دانشکده  تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم VOIP با همکاری متخصصان و کارشناسان  دانشکده  فنی و حرفه ای صومعه سرا و با مساعدت اداره مخابرات شهرستان و شرکت مخابرات استان، نصب و راه اندازی و هزینه‌های مربوطه از محل اعتبارات دانشکده فنی و حرفه ای که از دانشگاه های دولتی و وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد،  تأمین شد‌‌ه است.

وی افزود:  عدم نیاز این فناوری  به کابل کشی جدید ، امکان ضبط و بازبینی مکالمات، توسعه نامحدود بهره برداران بدون نیاز به هزینه کرد مجدد، امکان انتقال مکالمات به موبایل همکاران با نرم افزار Zoiper ، امکان ارسال فکس بدون دستگاه فکس و حتی ارسال به ایمیل همکاران از دیگر مزایای سامانه ارتباطی VOIP است.

دانشکده فنی و حرفه ای صومعه سرا در سال ۷۳ تاسیس و اینک پذیرای بیش از ۱۲۰۰ دانشجو در ۲۳ رشته گرایش فنی و مهندسی می باشد.