سالاری از ساخت بیمارستان های جایگزین رازی و شفا با متراژ ۹۰ هزار مترمربع خبر داد و عنوان کرد: موفق به اخذ ردیف بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های زیربنایی بهداشت و درمان استان شدیم.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، دکتر ارسلان سالاری- رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم خود در سالن اجتماعات  مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت با تقدیر از جامعه دانشگاهی  و در همراهی با وی در طول دوران خدمتی به ویژه در زمان کرونا، اظهار کرد:جا دارد یاد شهدای حوزه سلامت و  از  دانشگاهیان پرتلاش علوم پزشکی که به تاسی از فرموده رهبری معظم انقلاب در جهاد تبیین، توانستیم مسیر جهادی را طی کنیم، تقدیر می‌کنم.
وی با بیان اینکه در طول دوران خدمتی از توان ملی، استانی، نظامی و سازمانهای انقلابی به ویژه سپاه، بسیج و ارتش بهره گرفته‌ایم گفت: علیرغم تلاشهای همه جانبه همچنان عقب‌ماندگی هایی در نظام سلامت استان وجود دارد که انتظار است در آینده رفع شود.
دکتر سالاری به تعریف ردیف اعتباری حدود دو هزار میلیارد تومانی در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و در ادامه به بهره‌برداری از دو بیمارستان در شرق و غرب، آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی بیمارستان جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی، احداث و بهره برداری از ۹ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، طرح‌های توسعه در تعدادی از بیمارستان‌ها، احداث و بهره‌برداری مرکز پدافند غیر عامل سایت لاکان و همچنین توسعه در تجهیزات پزشکی و دیگر طرح‌های نظام سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته در درونسپاری آزمایشگاه ها و تغذیه اشاره کرد.
وی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ طرح بهداشتی در راستای محرومیت زدایی نظام بهداشتی استان، احداث و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه CT اسکن، یک دستگاه MRI، اکسیژن سازها و توزیع بیش از یک هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستانهای دولتی استان خبر داد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۱۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی با متراژ ۸۰ هزار مترمربع را به مجموعه استان اضافه کردیم، گفت: همچنین ۱۰۴ پروژه محرومیت زدایی و درمانی آغاز شده است.

وی از ساخت بیمارستان های جایگزین رازی و شفا با متراژ ۹۰ هزار مترمربع خبر داد و عنوان کرد: موفق به اخذ ردیف بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه های زیربنایی بهداشت و درمان استان شدیم.

همچنین قرار داد ۸۰۰ میلیارد تومانی سایت لاکان و دانشکده پزشکی با قرارگاه خاتم منعقد شد.

این مسئول سابق، با بیان اینکه تنها اتاق عمل کودکان استان را راه اندازی کردیم و ۲۰۰ تخت ویژه و ۷۰۰ تخت بستری به مجموعه های درمانی استان افزوده شد، ادامه داد: راه اندازی ۹ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و احداث ۴۵ خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در دستور اجراست.

سالاری از جذب بالغ بر ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی در حوزه آموزشی و درمانی و بهداشتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از پنج میلیون دز واکسن کرونا در گیلات تزریق شده است که رتبه اول را دارد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری