صفیر گیلان؛دادستان مرکز گیلان با اشاره به وقوع درگیری در بند ۸ زندان لاکان رشت گفت: شرایط تحت کنترل است و هیچ کدام از زندانیان فرار نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سید مهدی فلاح میری شامگاه یکشنبه در گفتگویی با اشاره به وقوع درگیری در میان زندانیان زندان لاکان رشت اظهار کرد: این درگیری در میان زندانیان بند ۸ زندان لاکان که محکوم به قصاص قتل عمد هستند اتفاق افتاده است.

وی در ادامه به علت این درگیری نیز اشاره کرد و گفت: اختلافات شخصی علت وقوع این درگیری بوده است.

دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه بعد از بالا گرفتن درگیری در میان این افراد منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده است، افزود: با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان فضای این بند از زندان متشنج شد.

وی با اشاره به تخریب بخشی از تأسیسات این بند از زندان لاکان رشت اضافه کرد: پلیس در محل حاضر و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

فلاح میری با بیان اینکه زندانیان به دلیل استفاده پلیس از گاز اشک آور دچار عوارضی ناشی از آن در ناحیه چشم شدند، ادامه داد: پلیس برای کاهش آثار گاز اشک آور مجبور به روشن کردن آتش شده است.

وی با اشاره به اینکه علت مشاهده دود در زندان نیز به همین علت بوده است، افزود: وقوع درگیری در میان زندانیان بند ۸ که محکومان به قصاص هستند سابقه داشته است.

دادستان مرکز گیلان تأکید کرد: شرایط زندان به طور کامل تحت کنترل پلیس و نیروهای امنیتی و قضائی است و هیچکدام از زندانیان فرار نکرده‌اند.