مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شناساندن میرزا به نسل جدید را شناساندن افکار  و ایدولوژی انقلاب دانست و گفت؛میرزا  کوچک چهره هویت ساز قرن معاصر  و الگو و قهرمان نسل امروز مبارزه با دشمن است..

اختصاصی/صفیر گیلان؛ همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در فومن با حضور فرماندار،امام جمعه و جامعه روحانیت و نیز نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار برگزار شد.

رضا ثقتی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در فومن با بیان اینکه  سرمایه‌هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی باید در عرصه ملی و بین المللی به همگان معرفی و شناسایی شود گفت: میرزا  کوچک چهره هویت ساز قرن معاصر  و الگو و قهرمان نسل امروز مبارزه با دشمن است..

وی تصریح کرد: معرفی و فضا سازی چهره چنین شخصیت‌هایی به عنوان الگو سبب بر ملأ شدن نقشه‌های دشمنان می‌شود و معرفی میرزا یعنی اعتماد بخشی به جوان  امروز است. .

ثقتی به اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک اشاره کرد و در  ادامه گفت: اجلاسیه میرزا در  برج میلاد و در قم برگزار  و  اجلاسیه پایانی کنگره میرزا در رشت برگزار می‌شود زیرا این چهره به تنهایی یک الگوی کامل مبارزه است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شناساندن میرزا به نسل جدید را شناساندن افکار  و ایدولوژی انقلاب دانست و گفت؛امروز دشمن با اتهامات و اعتبار زدایی چهره های انقلاب و رهبران انقلابی  در صدد برجسته کردن آنها شده و چهره میرزا و شناساندن انقلاب و مبارزات میرزا می تواند اعتبار زدایی که توسط دشمن در حال از بین رفتن است را  تا حدودی به جامعه اسلامی برگرداند .

وی ازود: تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره  برای نسل حاضر  و به تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی که فقدان تاریخ جنگل باعث رنجش پژوهشگران است تبدیل  و منجر شود تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل  داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۷۰۰ شاعر  در کنگره ملی شعر میرزا سروده و مثنوی داشتند گفت: روز چهارشنبه نیز کنگره علمی میرزا با حضور پژوهشگران ایران و جهان با ۴۰ عنوان کتاب و فصلنامه تخصصی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

ثقتی از اجرای تئاتر خیابانی در غالب کنگره میرزا در رشت خبر داد و افزود:امروز میرزا  مثل گذشته نقطه اتصال اقوام شده و  و محور مقاومت کشور ها  و یک مرکز ثقل است.