صفیرگیلان؛حسین مصطفی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری در دیدار با مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با بیان اینکه در تابستان امسال ۷۷۰ نفر در سواحل استان گیلان، توسط ناجیان غریق نجات پیدا کردند، افزود: یکی از ابتکارات خوبی که در طرح های سالم سازی استان انجام پذیرفت بهره گیری از ظرفیت بسیج و بهره گیری از نیروهای مراقبین ساحل بود.

به گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان؛حسین مصطفی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری در دیدار با مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با بیان اینکه در تابستان امسال ۷۷۰ نفر در سواحل استان گیلان، توسط ناجیان غریق نجات پیدا کردند، افزود: یکی از ابتکارات خوبی که در طرح های سالم سازی استان انجام پذیرفت بهره گیری از ظرفیت بسیج و بهره گیری از نیروهای مراقبین ساحل بود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیللان ادامه داد: طرح مراقبین ساحل در راستای هشدار به گردشگران و پیشگیری از وقوع غرق شدگی اجرایی شد که اگر این طرح نبود به مراتب تعداد غرق شدگان در سواحل استان افزایش می یافت.

مصطفی پور با اشاره به حضور خیل عظیم گردشگران در سواحل استان بعد از بحران کرونا و گستردگی سواحل مستعد شنا در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به این گستردگی، مدیریت طرح های سالم سازی و پیششگیری از غرق شدن گردشگران نیازمند حمایت و تخصیص اعتبار ویژه در این زمینه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه قریب به ۷۵ درصد از غرق شدن ها در ساعات شب اتفاق افتاده است، افزود: ۶۵ درصد از غرق شدگان استان در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال قرار داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تقویت تجهیزات نجات غریق را از جمله راهکارهای کاهش آمار غریق دانست و افزود: تجارب گذشته نشان می دهد هر چقدر بتوانیم مشارکت مردمی را در زمینه نجات غریق افزایش دهیم و از ظرفیت های مردمی بیشتر بهره بگیریم در این زمینه موفق تر خواهیم بود.

مصطفی پور برگزاری برنامه های فرهنگی را از دیگر اقدامات شاخص صورت پذیرفته در سواحل استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به سواحل استان گیلان سفر می کنند، برگزاری برنامه های فرهنگی مناسب در سطح سواحل می تواند بسیار اثربخش باشد که این امر مستلزم حمایت و سرمایه گذاری در بخش فرهنگی است.

رئیس فدراسیون نجات غریق کشور نیز در ادامه این نشست با قدردانی از حمایت ها و رویکرد مثبت دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور محترم از فدراسیون نجات غریق، تاکید کرد: فدراسیون نجات غریق به هیچ وجه به دنبال درآمدزایی نیست و در این راستا آموزش رایگان تمامی معلمان ورزش در زمینه نجات غریق را در دستور کار قرار داده است.

مهدی حیدری با تاکید بر نقش آموزش در جهت پیشگیری از غرق شدن، تصریح کرد: در راستای کاهش آمار غریق به دنبال آموزش دانش آموزان به عنوان یکی از جوامع هدف اصلی فدراسیون نجان غریق هستیم.
وی با اشاره به اثربخشی مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف فدراسیون نجات غریق، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج به ویژه بسیج عشایری از جمله دیگر برنامه هایی است که با جدیت در حال پیگیری است.