نیروهای مخابرات سراسر استان گیلان به دلیلِ مخالفت با امضایِ قرارداد با شرکتهای محلی ممنوع‌الورود شدند و روز سه‌شنبه سیزدهم دی ماه، در به مناقصه‌ی اخیر شرکت مخابرات و منع ورودشان اعتراض کردند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرنگار ایلنا، محمد نیک‌فهم (دبیر انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان) از تصمیم مخابرات برای جایگزین کردنِ دو شرکتِ محلی به‌جای شرکت پیمانکاری شسکام خبر داد و گفت: این اقدام صد درصد به ضرر نیروهای مخابرات است و هیچ کدام از نیروها زیر بار بستنِ قرارداد با این شرکت‌های محلی نمی‌روند.

نیک فهم به پیگیریِ مشکلات و مطالباتِ نیروهای مخابراتِ گیلان از شرکت شسکام اشاره کرد و گفت: از یک سال پیش به دلیلِ مشکلاتی که در پرداختِ حق بیمه، نوع قراردادها و همچنین طرح طبقه‌‎بندی مشاغل برای نیروهای شرکتیِ مخابرات پیش آمد، انجمن صنفی مخابرات گیلان اقدام به پیگیری مسائل و مشکلات کرد. در طول این یک سال سعی کردیم مشکلات را با جلسات و مکاتبات حل کنیم. اوایل امسال نیز به پیشنهاد مدیر منطقه، عوامل دادستانی و شورای تأمین به سمت حلِ حقوقیِ مسائل رفتیم اما ظاهرا این موضوع به مذاق مدیران خوش نیامده است.

دبیر انجمن صنفی مخابرات استان گیلان گفت: جدی شدنِ مطالباتِ نیروها از شرکت شسکام سبب شد مخابرات به دنبال برگزاری مناقصه و بستنِ قرارداد با دو شرکت محلی باشد. این اتفاق افتاد و اکنون شرکت شسکام از استان خارج و دو شرکتِ محلی وارد شده‌اند که قراردادِ مخابرات با این دو شرکت حجمی است، این درحالیست که قرارداد مخابرات با شسکام، قرارداد تأمین نیروی انسانی بود.

نیک فهم ادامه داد: ما با نفس حضور این شرکت‌های محلی مخالفیم به خصوص اینکه نوع قرارداد حجمی است. قرارداد حجمی سبب می‌شود پیمانکار برای انجام حجم مشخصِ کار، فشار بیشتری به نیروها وارد کند، نیروها را جابه‌جا کند و عناوین شغلی آن‌ها را تغییر دهد. در واقع ما مطمئنیم مشکلاتِ ما با این شرکتهای محلیِ چند برابرِ مشکلاتمان با شرکتِ شسکام خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی مخابرات استان گیلان تأکید کرد: ما مناقصه با پیمانکار محلی را برنمی‌تابیم، حتی پرسنل حاضرند از شرکت بیرون بروند اما با این دو شرکت قرارداد امضا نکنند.

نیک فهم گفت: معتقد هستیم اگر مسائل نیروها حل شدنی بود، در دو شرکت شسکام و خدمات اول حل می‌شد، نه اینکه دو پیمانکاری که اصلا سازِکار درست و درمانی ندارند، بیاورند. با حضور این دو پیمانکار ما باید پیگیریِ حل مشکلات خود را از صفر شروع کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۶۳ نفر از نیروها همچنان با شرکتِ شسکام در قرارداد هستند و مابقی را به پیمانکاران محلی داده‌اند که این خود باعث اختلاف و سوال است که دلیلشان برای انجام این کار چیست؟ نیروهای مخابرات با سابقه هستند و این همه تبعیض در حق آن‌ها درست نیست.

گفتنی است نیروهای مخابرات سراسر استان گیلان به دلیلِ مخالفت با امضایِ قرارداد با شرکتهای محلی ممنوع‌الورود شدند و روز سه‌شنبه سیزدهم دی ماه، در اعتراض به مناقصه‌ی اخیر شرکت مخابرات و منع ورودشان اعتراض کردند.

 

  • منبع خبر : ایلنا