عضو شورای شهر رشت در جمع خبرنگاران گفت:

شورای شهر رشت «زورو» نیست/ ساختمان پزشکان، غول‌هایی که با پروانه مسکونی خیابانهای شهر رشت را خورده اند

  پرینت
شورای شهر رشت «زورو» نیست/ ساختمان پزشکان، غول‌هایی که با پروانه مسکونی خیابانهای شهر رشت را خورده اند
شناسه خبر : 68196 | تاریخ انتشار : 24 اسفند 1401 - 13:19 | 158 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

عباس نژاد خطاب به نمایندگان که دست در برخی قوانین علارغم مشکلات نبرده و نمی برند افزود: پروانه آزمایشگاه آشتیانی و ساختمان پزشکان مسکونی هستند و پارکینگ آنها در حد دو یا سه ماشین است در حالی که دو هزار خودرو در این غول‌هایی به عنوان نواب، غول دانا و غول آتیه شهر ما را خورده اند و ما پیگیر این مشکل هستیم زیرا شهرداری با اعتبار زیاد میاد خیابان می سازد .

وی به عملکرد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا اشاره کرد و گفت: در آغاز شورای ششم تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مبلغ خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس پول را مدیریت شهری پرداخت کرده و از این تعداد ۹ دستگاه اتوبوس دریافت شدو ۴  دستگاه نیز در همین هفته تحویل خواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از افزوده شدن اتوبوسهای باقیمانده به ناوگان شهری در سه ماهه سال جدید خبر داد و گفت: بعد از ۷ سال اتوبوس‌های رشت که در پارکینگ قزوین بودند، تعیین و تکلیف شده و مزایده فروش آنها هم انجام به ارزش ۱۵ میلیارد تومان انجام شد و مبلغ برای بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس که در پارکینگ خوابیده انجام  خواهد شد.

وی در مورد پایانه مسافربری رشت که چشم ورودی شهر ماست و اولین چیزی که مسافر با آن برخورد می کند همین پایانه است گفت: پایانه مسافربری شهر رشت بسیار بهم ریخته بود که الان از نظم و انضباط خوبی برخوردار است و با تلاش و همکاری شورا و شهرداری توانستیم آن را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

عباس نژاد با اشاره به بازگشایی معابر در حوزه ترافیک اظهار کرد: شورای ششم توانست بعد از ۸ سال خیابان سرچشمه و بعد ۵ سال خیابان اقتصاد را با مهندسی ترافیک بازگشایی کند و نیزاصلاح هندسی خیابان ها در ۹ نقطه و ۳۳ ایستگاه دوربین  و به گفته پلیس ۲۴ درصد کاهش تصادفات را در شهر رشت داشتیم .

شورای شهر رشت «زورو» نیست

عضو شورای ششم رشت با بیان اینکه ما تمام  قفل و کلید  و سند را در اختیار شهردار می گذاریم گفت: اگر ۲۰ درصد برنامه ای که ارائه دهید دست شما را می بوسیم و در مورد نظارت و پاسخگو بودن شورا به مردم نیز هر شهرداری اگر نتواند کار انجام دهد با آن تعارف نداریم، امروز شورا برای هر چیز کوچکی وقت میگذارد.

این عضو شورا با اشاره به افزایش رقم بودجه شهر رشت گفت: هیچ شورایی جرات افزایش ۸۰ درصدی بودجه را نداشت اما شورای ششم توانست با شناخت راه‌های افزایش درآمدی مدیریت شهری توانست بودجه را به دو هزار میلیارد تومان برساند.

وی با بیان اینکه امروز شورای شهر رشت برای کوچکترین مشکل وقت می گذارد تا مشکلات حل شود گفت:وقتی ما بودجه ۱۴۰۱ را از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  به ۲ هزار میلیارد تومان رساندیم و این با برنامه ریزی است و کدها را احیا و محقق کردیم.

وی با ابراز گلایه از برخی وزیران که ۵۷ درصد حقوق پرسنلی شهرداری را  ناگهان بالا  می برد  از کجا بالا ببریم پول از اسمان که نمی یاد  و شورا برنامه ریزی می کند و ناگهان ما مجبوریم این افزایش حقوق را از جیب عمرانی پرداخت کنیم ما که «زورو» نیستیم اینجا درامد و هزینه با هم است .

عضو شورای شهر رشت از رسانه ها خواست تا صدایشان باشند و رسانه کار کنند زیرا هدف من و رسانه مردم هستند پس انتقاد هم از طرف  پذیرفتنی است .

غول‌های نواب، دانا و آتیه خیابانهای شهر رشت را خورده اند

عباس نژاد با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا با ساخت خیابان مشکل ترافیک را حل نمی‌کنند، یادآور شد: ساختمان‌هایی که در حال حاضر به عنوان مطب و ساختمان پزشکان در رشت فعالیت می‌کنند پروانه انها مسکونی است و این بعلت نقصی است که در قانون وجود دارد و بعد از گذشت بیش از یکصد سال توسط مجلس تغییر نیافته است.

وی ادامه داد: کار از دست ما خارج است زیرا خیابانی که در میدان جهاد تا میدان  شهید قلی‌پور به پل بوسار قرار دارد به علت ساختمان مسکونی اطبا تا شش ماهه دیگر با وجود ترافیک و پارک خودرو‌های این ۳۴ مطب ازبین می‌رود.

عباس نژاد خطاب به نمایندگان که دست در برخی قوانین علارغم مشکلات نبرده و نمی برند افزود: پروانه آزمایشگاه آشتیانی و ساختمان پزشکان مسکونی هستند و پارکینگ آنها در حد دو یا سه ماشین است در حالی که دو هزار خودرو در این غول‌هایی به عنوان نواب، غول دانا و غول آتیه شهر ما را خورده اند و ما پیگیر این مشکل هستیم زیرا شهرداری با اعتبار زیاد میاد خیابان می سازد .

عضو شورای شهر رشت در مورد یک طرفه کردن خیابان‌ها نیز اظهار کرد: این مساله به راحتی انجام نمی‌شود و یکی از اعضای شورا که در جریان کارهای کمیسیون ترافیک نبوده مصاحبه ای انجام داده و بنده خودم هم تعجب کردم که چنین ادعایی صورت گرفته در حالی که یکطرفه کردن خیابانها نیاز به مشاوره‌های زیادی دارد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
سخنرانی خلبان رحمانی در جمع نمازگزاران گیلانی در مصلی بزرگ رشت
جنگ رسانه‌ای تاثیرش بیش از جنگ موشک‌ها است
قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پشتوانه بزرگ سیاسی برای سیاستمداران ما در کل جهان است
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.