صفیر گیلان ؛شهرام غنی زاده جولندان رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان گیلان با توجه به مشکلات درمان موضوع ورزش در این بیماران باید روز به روز پر رنگ‌تر شود.

اختصاصی/صفیر گیلان ؛رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان گیلان گفت: کسب مدال و قهرمانی برای هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا مهم نیست بلکه سلامتی ورزشکاران و نشاط آن‌ها در اولویت است.

شهرام غنی زاده جولندان رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان گیلان با توجه به مشکلات درمان موضوع ورزش در این بیماران باید روز به روز پر رنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: افزایش شادابی و نشاط بین بیماران خاص، افزایش اثردهی دارو، ارتقا و تبادل معلومات علمی، پزشکی، دارویی و درمانی با برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها بین بیماران و خانواده‌های آن‌ها از جمله تأثیرات ورزش برای بیماران خاص است.

غنی زاده بیان کرد: ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء شامل شش گروه بیماران تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، ام اس، پیوند اعضاء و دیابت است؛ البته تنها گروه بیمارانی که مسابقات جهانی و آسیایی دارند گروه بیماران پیوند اعضاء هستند که این مسئله بیشتر برای ترویج اهدای عضو است.

 رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان گیلان در خصوص رشته‌های ورزشی در هر گروه از بیماران خاص، بیان کرد: رشته‌های ورزشی دارت، شطرنج، پتانک در گروه همودیالیز، ام اس، هموفیلی؛ رشته‌های ورزشی دارت، شطرنج، تنیس روی میز بدمینتون، تیراندازی و شنا در گروه بیماری تالاسمی و دیابت؛ رشته‌های ورزشی دارت، تنیس روی میز، اسکواش، بدمینتون، دومیدانی (پرتاب‌ها و دوها و پرش‌ها)، شنا، تیر و کمان در گروه پیوند اعضاء از جمله توسط ورزشکاران دنبال می‌شود.

همچنین مراسم معارفه”  زلیخا صفری راسته کناری “بعنوان سرپرست هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء شهرستان فومن در اداره ورزش و جوانان این شهرستان با حضور رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان گیلان و هیئت همراه استان خانم جلالی و جناب همتی و همچنین بابک خلیلی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فومن،خانم فرحان رییس هیئت ورزش آمادگی جسمانی شهرستان و از پیشکسوتان این رشته برگزار شد.

گفتنی زلیخا صفری راسته کناری  با مدرک کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی از ورزشکاران شهرستان و دارنده ۲ مدال قهرمانی در رشته آمادگی جسمانی  در سال ۹۰ و ۹۱ و همچنین از خبرنگاران و فعالان اجتماعی استان گیلان است که مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان ، سرپرستی روزنامه سراسرس عجب شیر و خبرنگار خبرگزاری تسنیم گیلان  را در رزومه دارد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری