به گزارش صفیر گیلان؛افتتاح همزمان سه پل عابر پیاده مکانیزه و آئین کلنگ زنی چهارمین پارک مجتمع مسکن مهر شهر رشت و بازدید روند تکمیل راه دسترسی مهم انتهای سایت مسکن مهر ظهر روز چهارشنبه نهم خرداد ماه در مراسمی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات […]

به گزارش صفیر گیلان؛افتتاح همزمان سه پل عابر پیاده مکانیزه و آئین کلنگ زنی چهارمین پارک مجتمع مسکن مهر شهر رشت و بازدید روند تکمیل راه دسترسی مهم انتهای سایت مسکن مهر ظهر روز چهارشنبه نهم خرداد ماه در مراسمی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسن علیپور و فرهام زاهد دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مهندس جمشیدپور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ، دکتر شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانهای شهرداری و مهندس امیرلو مدیر منطقه چهار شهرداری و سجاد محجوب مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت  انجام شد.

دکتر مسعود نصرتی  اذعان داشت: امروز همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام سه پل عابر پیاده مکانیزه شهر رشت با بودجه ۲ میلیارد تومانی به افتتاح و بهره برداری رسید.

شهردار رشت تصریح کرد: این پل ها در بلوار امام خمینی (ره) جنب شهرک شهید عباسپور، بلوار شهید رجایی نبش مسجد امام موسی بن جعفر (ع) و کمربندی شهید بهشتی نبش شهرک شهید مفتح افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه در خصوص پروژه پارک مهر مسکن مهر خاطرنشان کرد: این پارک که امروز در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع شاهد مراسم کلنگ زنی آن بوده ایم در ایام ا… مبارک دهه فجر سال جاری مورد بهره برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

 شهردار رشت با اشاره به ضرورت تامین نیازهای ضروری پارک های محله ای تصریح کرد: با افتتاح پارک مهر مسکن مهر، موضوع تولید برق از انرژی خورشیدی نیز به صورت پایلوت در این پارک به اجرا درخواهد آمد و در ادامه این روند سایر پارکهای محله ای نیز با الگوبرداری از پارک مهر در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی راه اندازی خواهد شد.

بازگشایی دو معبر مهم در سایت مسکن مهر

دکتر مسعود نصرتی از بازگشایی دو معبر در سایت مسکن مهر خبر داد و گفت: بازگشایی و عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت ۲ لاین ورودی مسکن مهر نیز توسط سازمان عمران به اجرا در آمده که با اضافه شدن این دو لاین در مسکن مهر شاهد سهولت در مسیرهای دسترسی و کاهش بار ترافیکی به سایت مسکن مهر خواهیم بود.

سعی مجدانه اعضای شورای شهر و شهردار در اتمام پروژه های نیمه تمام

فاطمه شیرزاد نیز با گرامیداشت هفته کرامت و ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: توجه مسئولین به رفاه و آسایش شهروندان نقشی بسیار مهم و تاثیر گذار در تحقق اهداف ایران اسلامی خواهد داست.

رئیس کیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، بیان داشت: امروز با افتتاح و بهره برداری از سه پل عابر پیاده مکانیزه در سطح شهر تعدادی از پروژه های نیمه تمام سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه پروژه کلنگ زنی پارک مسکن مهر را نیز از پروژه های سال ۹۶ خواند و افزود: مردم و رشتوندان انتظار اتمام پروژه های سال قبل را دارند، بنابراین اعضای شورای شهر رشت و شهرداری سعی مجدانه در اتمام پروژه های نیمه تمام خواهند داشت.

افتتاح پارک در محله های کم برخوردار

فاطمه شیرزاد افتتاح پارک را گامی در راستای افزایش سرانه فضای سبز خواند و افزود: در آینده نزدیک محله های کم برخوردار و محروم همچون پیرکلاچای ، آزاد ، صف سر، عینک و حمیدیان نیز شاهد مراسم کلنگ زنی در راستای ایجاد پارک خواهند بود.

عذر خواهی از ساکنین مسکن مهر در خصوص طولانی شدن اجرای تعهدات شورا و شهرداری

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، ضمن عذرخواهی از ساکنین مسکن مهر در خصوص طولانی شدن اجرای تعهدات به موقع شهرداری و شورا در زمینه آسفالت این مجتمع گفت: اعضای شورا و شهردار محترم رشت به جد پیگیر این مسئله هستند اما متاسفانه به دلیل پاره ای از معضلات به خصوص شرایط جوی نامساعد اجرای این پروژه طولانی شد. البته در حال حاضر آسفالت اولیه انجام شده است و بنا به قول مساعد مدیر منطقه ۵ شهرداری طی روزهای آتی آسفالت نیمه تمام کناره های خیابان نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام شهر رشت در حوزه های زیست محیطی، فرهنگی . اقتصادی و سرمایه گذاری در سال ۹۷ را از اهم برنامه های شورا و شهرداری خواند و گفت: امید است با تداوم و سرعت بخشی در اتمام پروژه های نیمه تمام شاهد آغاز پروژه های جدید درفازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشیم.

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت با اشاره به ترافیک سنگین مسیر جاده لاکان برای دسترسی به مجتمع مسکن مهر بیان داشت: خیابان حدفاصل مسکن مهر تا ورودی باهنر به سطح ۶ هزار متر مربع یکی از راههای دسترسی به مسکن مهر بود که در حال حاضر آسفالت آن انجام و تا هفته آینده با نصب علائم رانندگی و خط کشی معابر علاوه بر کاهش ترافیک در مسیر جاده لاکان راه دسترسی از مسیر باهنر به مسکن مهر میسر خواهد شد.

توجه به رفاه و آسایش و ساماندهی سگهای سرگردان سطح شهر از دغدغه های روز مردم شهر رشت است

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت توجه به رفاه و آسایش و ساماندهی سگهای سرگردان سطح شهر را از دغدغه های روز مردم شهر رشت عنوان کرد و افزود: طرح جمع آوری سگهای سرگردان به صورت ضرب العجل در کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهر مطرح شد و در جلسه آتی این کمیسیون که روز شنبه برگزار خواهد شد ودر زمینه معضل جمع آوری سگهای سرگردان تصمیم نهایی اتخاذ خواهد گردید.

 اختصاص۲۵۰۰ متر از پارک مهر  مسکن مهر رشت به تولید انرژی پاک

سجاد محجوب مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به این که پارک مهر پنجمین پارک مسکن مهر است، گفت: این پارک در نزدیکی مسجد صاحب الزمان مجتمع مسکن مهر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع به اجرا در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت در خصوص امکانات پارک مهر گفت: پارک مهر به مبلمان، پایه چراغ ، زه کشی جهت تخلیه آبهای سطحی، ست بازی کودکان و… مجهز خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده شهروندان از انرژی پاک تصریح کرد: در این پارک با هدف فرهنگ سازی و با استفاده از پنل ها و توربین های تولید برق از انرژی خورشیدی تولید برق را خواهیم داشت .

سجاد محجوب با تاکید بر اینکه ۲۵۰۰ متر از پارک مهر به تولید انرژی پاک اختصاص خواهد یافت، گفت: پارک مهر با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

آمادگی سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در افتتاح دو پارک در هر منطقه تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت از افتتاح دو پارک در هر منطقه تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: برای پارکهای محله ای داخل شهر نیز طی مکاتبه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت با مدیران مناطق ضمن تعرفه عرصه هایی با سند مالکیت شهرداری از سوی شهرداری اقدام به احداث پارکهای محله ای خواهد شد.

photo_2018-05-30_09-05-00 photo_2018-05-30_09-05-25 photo_2018-05-30_09-06-21 photo_2018-05-30_09-05-34 photo_2018-05-30_09-04-20 photo_2018-05-30_09-03-08 photo_2018-05-30_09-05-05