به گزارش صفیر گیلان، حسین چراغی امروز در بازدید از بنادر گیلان، در خصوص بندرچمخاله و کیاشهر و اظهار کرد: بندر کیاشهر از حلقه‌های مهم در شبکه مارینا و گردشگری دریایی استان گیلان محسوب می شود. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحویل مجدد بندرکیاشهر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: […]

 

به گزارش صفیر گیلان، حسین چراغی امروز در بازدید از بنادر گیلان، در خصوص بندرچمخاله و کیاشهر و اظهار کرد: بندر کیاشهر از حلقه‌های مهم در شبکه مارینا و گردشگری دریایی استان گیلان محسوب می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحویل مجدد بندرکیاشهر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: اقدامات لازم برای تحویل مجدد بندرکیاشهر از اداره کل شیلات در جریان است و پس از تحویل بندر مذکور به سازمان بنادر و دریانوردی، واگذاری بندر کیاشهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

  
تبدیل چمخاله به نگین گردشگری دریایی شمال کشور

چراغی با اشاره به ویژگی های گردشگری بندرکیاشهر خاطرنشان کرد: منطقه توریستی و گردشگری بندرکیاشهر واقع در شرق استان گیلان، جاذبه‌های بی نظیری در راستای گردشگری دریایی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ایجاد زیرساخت های گردشگری دریایی در بندرکیاشهر  تصریح کرد: این امر موجب تحرک اقتصادی و خلق فرصت‌های شغلی در منطقه خواهد شد.

وی  اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری دریایی در منطقه و سیاست های تبیین شده از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توسعه صنعت گردشگری دریایی، با برنامه ریزی انجام شده طی چند ماه گذشته و با همکاری معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان مراحل مطالعات بندر چمخاله با کاربری تفریحی، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی به اتمام رسید و اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه ساخت بندر مذکور بصورت EPC نهایی شده است.

چراغی در ادامه اضافه کرد: آگهی مناقصه عمومی برای انتخاب پیمانکار ساخت بندر چمخاله تا اواسط مرداد امسال منتشر خواهد شد و بعد از طی مراحل قانونی مناقصه، ساخت بندر مذکور آغاز خواهد شد.