به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرانزلی در مصلی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نداشتن شرح صدر باعث می‌شود تا برخی از مسئولان در نظام اسلامی، احکام دینی را تفسیر شخصی کنند. امام جمعه بندر انزلی با اشاره به ایام وفات حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرانزلی در مصلی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نداشتن شرح صدر باعث می‌شود تا برخی از مسئولان در نظام اسلامی، احکام دینی را تفسیر شخصی کنند.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به ایام وفات حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این دو بزرگوار، از حامیان اصلی پیامبراکرم(ع) و دین اسلام بودند.

شمس‌الدین با بیان اینکه آمریکا در راس تمام فتنه‌ها قرار دارد خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، نظام جمهوری اسلامی تا ابد با آمریکا دشمن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی پیش از خروج از برجام نیز به تعهداتش عمل نکرده بود ابراز داشت: امروز اگر دقت کنیم می‌بینیم که آمریکا و هم‌پیمانانش یک برنامه جامع را علیه ایران طراحی کردند و قدم به قدم آن را پیش می‌برند.

امام جمعه بندر انزلی جلوگیری از نفوذ جمهوری در سطح منطقه و جهان را از جمله اهداف دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن در گام‌های بعدی به دنبال تضعیف توان موشکی و محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی است‌‌.

شمس‌الدین با اعلام اینکه متاسفانه دشمن در حال حاضر به تحقق برخی مقاصدش نزدیک است خاطرنشان کرد: تحقق اهداف دشمن قطعاً نتیجه‌ای منزجر کننده در بر دارد که حتی غرب‌گرایان را نیز شرمنده و دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، هرکجا که نظام اسلامی در مقابل دشمن انعطاف نشان داده ضرر کرده است گفت: تنها راه پیروزی در مقابل دشمن، پافشاری بر روی خطوط قرمز جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندر انزلی اقدام اخیر مسئولان پیرامون مسئله برجام را اقدامی خوب دانست و افزود: امروز عموم ملت ایران دشمنی آمریکا را کاملاً درک کرده اما برخی مسئولان برای درک این دشمنی نیاز به برگزاری نهضت سواد‌آموزی سیاسی دارند.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه اقدام متقابل علیه دشمنان باید با قاطعیت انجام شود خاطرنشان کرد: امروز تنها مطالبه ما از دشمن برداشتن تحریم بانکی و نفتی نیست زیرا حقوق جمهوری اسلامی بیش از این‌ها تضییع شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا غلط کرده است که ملت ایران را تحریم می‌کند اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی کشوری مستقل است و هیچ کشوری حق ندارد برای ما تعیین تکلیف کند.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه مسئولان با موضع‌گیری‌های انفعالی نباید به دشمن چراغ سبز نشان دهند گفت: ملت ایران باید بداند که جمهوری ‌اسلامی قطعا در مقابل دسیسه دشمنان پیروز است.

شمس‌الدین نظام جمهوری اسلامی را یکی از مردمی‌ترین نظام‌های جهان دانست و عنوان داشت: ما باور داریم که در مسیر حق حرکت می‌کنیم و خداوند متعال نیز در این مسیر ما را یاری می‌کند.

وی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: در آتش بس اخیر، جبهه مقاومت توانست رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش شروط خود کند.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر لزوم ایستادگی مسئولان بر خطوط قرمز جمهوری اسلامی ابراز داشت: جای تاسف است که چرا مسئولان دستور مقام معظم رهبری پیرامون از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای را عملیاتی نکردند.

شمس‌الدین با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: خدمات چشمگیر این نهاد انقلابی برای ملت ایران نمایان است و مجوعه‌های دولتی باید از چنین مجموعه‌های بی‌ادعایی درس بگیرند.