به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در مراسم افتتاح اورژانس هوایی گیلان با گرامیداشت روز ملی اورژانس، گفت: موقعیت جغرافیایی، تراکم بالای جمعیت و حضور گردشگران در تمامی ایام سال نیاز به راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان را تشدید می کرد که این امر مهم با دستور رئیس جمهوری تحقق یافت. نماینده عالی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در مراسم افتتاح اورژانس هوایی گیلان با گرامیداشت روز ملی اورژانس، گفت: موقعیت جغرافیایی، تراکم بالای جمعیت و حضور گردشگران در تمامی ایام سال نیاز به راه اندازی اورژانس هوایی در گیلان را تشدید می کرد که این امر مهم با دستور رئیس جمهوری تحقق یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: امروز اورژانس هوایی گیلان با هزینه اولیه به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پایگاه تعداد مراکز اورژانس هوایی در کشور به ۴۳ پایگاه افزایش پیدا می کند،گفت:اورژانس هوایی که یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود و هدف اصلی آن کاهش زمان رساندن مصدومین و مددجویان به مناسب ترین مراکز درمانی راه اندازی شده است.

وی گفت: بهره برداری از اورژانس هوایی گیلان در جلوگیری از مرگ و میر و کاهش تلفات موثر خواهد بود.

دکتر زارع خاطرنشان کرد:آنچه که به عنوان هدف در گیلان با جدیت دنبال می شود،تحقق مطلوب توسعه پایدار است که حوزه سلامت مهمترین شاخصه در سنجش آن و دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید به شمار می آید.

“انتقال سریع تر بیماران، انتقال نیروی متخصص بر بالین بیمار، انتقال تجهیزات به مکان های مورد لزوم و پشتیبانی از ناوگان زمینی، امکان دسترسی به مناطق صعب العبور و مال رو، غلبه بر ترافیک و حوادث پرتلفات، ارائه خدمات به بیماران اورژانس نیازمند خدمت رسانی در زمان طلایی، عضو قطع شده، اعضای پیوندی، مادران باردار پرخطر، ترومای شدید سر و قفسه سینه، ترومای نافذ شکم ، قفسه سینه وگردن و استفاده در حوادث ترافیکی با مکانیسم شدید آسیب از مزایای آمبولانس هوایی است.”