صفیر گیلان، احمد پادیاب از آغاز لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در مجموع دارای ۷۵۰ هکتار آب بندان در قالب ۲۲۰ پهنه است. وی با بیان اینکه هم اکنون لایروبی، بازسازی و دیواره سازی آب بندان روستای شارم در بخش مرکزی در حال اجراست، افزود: اعتبار اجرای این طرح از منابع […]

صفیر گیلان، احمد پادیاب از آغاز لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در مجموع دارای ۷۵۰ هکتار آب بندان در قالب ۲۲۰ پهنه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون لایروبی، بازسازی و دیواره سازی آب بندان روستای شارم در بخش مرکزی در حال اجراست، افزود: اعتبار اجرای این طرح از منابع ملی و منابع استانی تامین شده که عملیات اجرای روستاهای دیگر شهرستان نیز طی روزهای آتی آغاز می شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی ۲۵۰ هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد و گفت: برای تجهیز این مقدار از سطح اراضی شالیکاری ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی تخصیص یافته که در روستاهای میانده، آقامحله بهمبر و گوراب زرمیخ اجرا می شود.

پادیاب با بیان اینکه اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیکاری امکان ورود ماشین آلات کشاورزی را به داخل مزرعه فراهم می کند، گفت: تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تجهیز و یکپارچه سازی شده است.

وی با اشاره به تولید ۳۰ تن عسل تولد زنبورداران صومعه سرایی طی امسال، تصریح کرد: این مقدار تولید ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که به ارزش اقتصادی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای شخم زمستانه در ۳۵ درصد از اراضی شالیکاری شهرستان خبر داد و متذکر شد: شخم زمستانه یکی از مهمترین راه های مقابله با بیماری ها و آفات مزارع است که علاوه بر آن در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از رشد علف های هرز نقش مهمی ایفا می کند.

وی همچنین از توزیع ۲۵۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیاز شهرستان ۸۰۰۰ تن کود است.

پادیاب با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداران شهرستان صومعه سرا پرداخت کرده ایم، یادآور شد: هم اکنون دامداران این شهرستان ۱۸ هزار راس دام سنگین و سبک اعم از گوسفند و بز و بیش از ۱۲۰۰ راس گاومیش را نیز به صورت سنتی پرورش می دهند.

وی همچنین از پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات به دامداران سنتی شهرستان صومعه سرا طی امسال خبر داد و گفت: سال گذشته نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این دامداران پرداخت کردیم.

/ایسنا