اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان شفت با حضور طاهر کوهی معاون فرماندار شفت و سرهنگ دوم پاسدار مسیب محمدجانی فرمانده سپاه ناحیه شفت و بخشداران و مدیران برگزار شد. کوهی معاون فرماندار شفت با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت جانسوز  حضرت زهرا(ص)  یادواره ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان شفت روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه  در مسجد […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان شفت با حضور طاهر کوهی معاون فرماندار شفت و سرهنگ دوم پاسدار مسیب محمدجانی فرمانده سپاه ناحیه شفت و بخشداران و مدیران برگزار شد.

کوهی معاون فرماندار شفت با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت جانسوز  حضرت زهرا(ص)  یادواره ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان شفت روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه  در مسجد جامع این شهر با ۱۸ دیگ آش نذری برگزار می شود.

معاون فرماندار شفت ضمت تسلیت شهادت سردار سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه ،شهادت شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی را نیز تسلیت گفت.

وی ضمن تقدیر از مدیران شهرستان جهت حضور در مراسم سردار سلیمانی از حضور مردمی نیز در این ویژه برنامه ها تقدیر نمود و گفت: شهدا و یادواره شهدا  نقش  بزرگی در زندگی ما دارند.

کوهی اظهار کرد، در شان  و منزلت شهدا مطالب زیاد است زیرا شهدا در پایداری نظام نقش بی بدیل داشتند.

وی آرامش امروز جامعه را مرهون خون شهدا خواند و گفت؛ شهادت سردار شهید سلیمانی ،شهادت های هشت سال دفاع مقدس را زنده و ما برگشتیم به دورانی که مردم بدون هیچ گرایش پا به میدان جنگ گذاشتند.
وی افزود:امسال و در این روزها برگزاری یادواره با برجسته شدن نقش  و نام سردار سلیمانی پر رنگ می شود و امید است تا با همدلی یادواره شهدای شهرستان شفت پر شور برگزار شود.

   ولایت پذیری فقط لقلقه زبان نباشد

سرهنگ دوم پاسدار مسیب محمدجانی فرمانده سپاه ناحیه شفت در این جلسه ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و شهدای صانحه هوایی گفت: به گفته رهبر انقلاب سردار سلیمانی  مرد تدبیر و عمل  و اخلاص بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در هر موقعیت حدودها را رعایت  و هر گز جلیقه ضد گلوله نپوشید

فرمانده سپاه شهرستان شفت با تاکید بر اینکه ولایت پذیری فقط لقلقه زبان نباشد گفت: شهید سلیمانی به گفته حضرت آقا با شهادت ،شهادت را به رخ جهانیان  کشید و دشمن سر تعظیم فرود آورد.

 

«بیشتر بخوانید»
گزارش تصویری از یادواره ۲۰۵شهید شهرستان شفت

یادواره ی شهدایی که به عطر فاطمی مزین شدhttps://safiregilan.ir/?p=3955

 پخت ۱۸ دیگ آش نذری به نیت ۱۸ سال عمر بابرکت حضرت زهرا(س) در شفت

پخت ۱۸ دیگ آش نذری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها از برنامه‌های جانبی قابل‌توجه هرساله در یادواره شهدای سرداران و ۲۵۰ شهید در شفت است.

گفتنی است هر ساله برنامه‌های جانبی یادواره سرداران و شهدای شهرستان شفت یکی از جلوه‌های بسیار زیبا و ستودنی در این شهر عالم پرور هست که توجه همگان را سالانه به خود جلب می‌کند و بر زیبایی معنوی یادواره شهدا می‌افزاید.

پخت آش نذری یکی از برنامه‌های ویژه و قابل‌توجه در شفت هست که به نیت ۱۸ سال عمر بابرکت خانم فاطمه زهرا(س) توسط هیئت امناء مسجد جامع، مشارکت‌های مردم و خیران و کانون فرهنگی و هنری حجت‌الاسلام محمدباقر شفتی و هیئت متوسلین حضرت علی‌اصغر(ع) سالانه تدارک و در بین شرکت‌کنندگان در مراسم توزیع می‌شود.

همه‌ساله به همت مردم و مسئولان شهرستان شفت ازجمله سپاه و بسیج دسته عزاداری در شهر شفت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در سطح شهر به راه می‌افتد و مردم گروه‌گروه به این هیئت متصل می‌شوند و خود را به مکان برگزاری مراسم یادواره شهدا می‌رسانند.

از دیگر برنامه‌های جانبی دراین  یادواره شهدای شهرستان شفت سنت خانچه بری توسط خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان هست که قبل از مراسم تهیه و توسط خانواده‌های شهدا در قالب کاروان و دسته‌ها عزاداری تا مکان مراسم حمل و احسان‌ها و نذورات موجود در خانچه بین مردم پخش می‌شود.