به گزارش صفیر گیلان؛ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر جهان پهلوان نامجو در ورزشگاه شش هزار نفری رشت گفت: از اینکه امروز رشت شهرباران و شهر زادگاه جهان پهلوان محمود نامجو، میزبان مسابقات بین المللی وزنه برداری که به نام آن ورزشکار با اخلاق مزین شده است، بسیار […]

 به گزارش صفیر گیلان؛ارسلان زارع استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر جهان پهلوان نامجو در ورزشگاه شش هزار نفری رشت گفت: از اینکه امروز رشت شهرباران و شهر زادگاه جهان پهلوان محمود نامجو، میزبان مسابقات بین المللی وزنه برداری که به نام آن ورزشکار با اخلاق مزین شده است، بسیار خوش‌بختیم.

وی با بیان اینکه گیلان و مرکز آن شهر رشت، به عنوان استان اولین‌ها مشهور است و یکی از زیباترین مناطق کشورمان محسوب می‌شود، افزود: گیلان علاوه بر تاریخ کهن هزاران ساله و فرهنگی غنی، از کانون‌های اصلی ورزش ایران به شمار می‌رود و قهرمانان بزرگی را در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح جهانی معرفی کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: پهلوان محمود نامجو قهرمان بلند آوازه گیلانی نخستین مدال طلای جهانی را برای کشورمان به ارمغان آورد و اولین ورزشکار آسیایی بود که موفق شد رکورد جهانی وزنه برداری را به نام خود ثبت کند.

وی افزود: به واسطه اینکه بار دیگر میزبانی جام بین المللی فجر را عهده دار هستیم خداوند را سپاس می‌گویم؛ رقابت‌هایی که آخرین بار ۲۶ سال پیش در گیلان برگزار شد و از مسؤولان استانی و کشوری برای برگزاری مسابقات جام نامجو، نهایت قدردانی را دارم.

دکتر زارع با اشاره به اینکه مسابقات جام بین المللی وزنه برداری نامجو فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ والای گیلان و کشورمان به جهانیان است، اظهار کرد: اطمینان دارم با میزبانی خوب این رقابت ها، همچون همیشه موجب سربلندی جمهوری اسلامی ایران می‌شویم.

وی به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای حضور پرشور علاقه‌مندان بویژه جوانان در ایام برگزاری مسابقات اشاره و اضافه کرد: این رویداد مهم ورزشی، اجتماعی و فرهنگی در پویایی، تحرک و نشاط اجتماعی اثرگذار و مفید است.

دکتر زارع با اشاره اینکه وزنه برداری در گیلان، اصالت دارد، افزود: این دوره از مسابقات را یک رویداد بزرگ فرهنگی – ورزشی برای گیلان و ایران می‌دانم.

وی همچنین ضمن خیر مقدم به تمامی ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، سفیران و نمایندگان دولت‌های خارجی و تمامی فعالان ورزشی که در این رقابت‌ها حضور دارند، گفت: امیدوارم میزبان شایسته‌ای برای این عزیزان بوده و با خاطره‌ای خوب؛ شهر رشت، استان گیلان و ایران را ترک کنند.

وزنه برداران حاضر در رقابت‌های بین المللی جام نامجو در هفت وزن المپیکی با هم رقابت خواهند کرد و در نهایت وزنه بردارانی که امتیازات لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را به دست می‌آورند.