اختصاصی؛ارسلان مقیمی بخشدار احمد سر گوراب شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگارصفیر گیلان اظهار داشت: بارش سنگین برف که از صبحگاه روزدوشنبه در این شهرستان  نیز مثل دیگر مناطق گیلان آغاز شد، در حال حاضر به علت کولاک شدید در برخی نقاط همراه است و  وجود برف در جاده ها و دشواری تردد در مناطق زلزله زده روستایی برآورد […]

اختصاصی؛ارسلان مقیمی بخشدار احمد سر گوراب شهرستان شفت در گفت‌وگو با خبرنگارصفیر گیلان اظهار داشت: بارش سنگین برف که از صبحگاه روزدوشنبه در این شهرستان  نیز مثل دیگر مناطق گیلان آغاز شد، در حال حاضر به علت کولاک شدید در برخی نقاط همراه است و  وجود برف در جاده ها و دشواری تردد در مناطق زلزله زده روستایی برآورد خسارات مالی زلزله احمد سر گوراب را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی باعث بسته شدن راه ارتباطی روستاهای ، «سیاهمزگی»، «خرمکش»، «مزکده»،  «شنانکش»،«چوبر»، «امامزاده ابراهیم» ،«لپوندان»،«کیش خاله»،«لاسک»و…. تعدادی دیگر از روستاهای توابع بخش احمد سر گوراب در شهرستان شفت شده‌است.

وی ارتفاع برف در این منطقه را حدود یک متر عنوان کرد و افزود: با مسدود شدن این مسیر، راه ارتباطی جمعیت این روستاها مسدود شده و تلاش برای بازگشایی این مسیرها و  دیگر مسیرهای روستایی در حال انجام است.

مقیمی اظهار کرد: به علت لغزندگی جاده‌ها و برودت هوا، تردد در بقیه محورهای روستایی این بخش نیز به سختی انجام می‌شود و انتظار می‌رود

بخشدار احمد سرگوراب شهرستان شفت اخواستار کمک مسئولان حوزه حمل و نقل و راهداری شد و گفت:  دسترسی به مناطق صعب العبور و کوهستانی منطقه و بازگشایی مسیر راهها  فقط با رسیدن ماشین الات سنگین راهداری  مانند  بلدوزر، لودر ، گریدر، یبیل مکانیک، تریلر و کامیون میسر خواهد بود.

مقیمی با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتری در احمدسرگوراب شفت طی ظهر امروز (چهارشنبه) اظهار کرد:

تا این لحظه ما تلفات جانی از زلزله و برف نداشتیم و از خسارت مالی زمین لرزه تا الن لحظه اطلاع کامل به دست نیاوردیم.

ارسلان مقیمی بخشدار احمدسرگوراب ضمن تقدیر از اداره برق شهرستان به جهت برقراری اتصالات برق منطقه گفت: چندین پیمانکار  و سیم بان همزمان در این منطقه برای رفع خاموشی برق در حال کار هستند که البته برخی مناطق دسترسی به علت مسدود بودن راهها غیر ممکن است.

وی افزود: به علت عدم دسترسی به برخی روستاههای صعب العبور منطقه به ویژه مسیر امامزاده ابراهیم و سیاهمزگی  و قطع ارتباط تلفنی ما گزارشی از خسارت برف و زلزله تا این لحظه نداشتیم.

بخشدار احمد سرگوراب ازمردم خواست تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری به مناطق اطراف و شهر شفت منطقه،  و در طول مسیر نیز به توصیه‌های عوامل راهداری مستقر در منطقه عمل کنند.

بخش احمدسرگوراب شامل یک شهرو دودهستان است که شهراحمدسرگوراب و دهستان چوبر و دهستان نصیرمحله

به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن آن در فصل زمستان با مشکلاتی مواجه می‌شود.