به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ حجت الاسلام علیزاده جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود. وی افزود: همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ حجت الاسلام علیزاده جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

وی افزود: همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان میزبان مومنان برای برگزاری دعای عرفه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اعلام وضعیت هشدار در گیلان در خصوص ابتلا به بیماری کرونا گفت: برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ۷۴ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اجرای مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی اعلام کرد: ۳۰۰۰ نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنا در برگزاری مراسم روز عرفه مشارکت دارند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: با اطلاع رسانی انجام گرفته در تبلیغات محیطی و در فضای مجزی حضور افراد در مراسم روز عرفه مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی فردی از جمله پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک است.

وی خاطرنشان کرد: صحن و محیط بقاع مجری برگزاری مراسم دعای عرفه قبل از برگزاری توسط خدام افتخاری ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: زیارت ضریح مزار امام زادگان و توزیع نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.