به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان؛آئین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت برق منطقه ای گیلان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمد حسن متولی زاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر، کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و […]

به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان؛آئین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت برق منطقه ای گیلان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمد حسن متولی زاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر، کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان، عظیم بلبل آبادی مدیر عامل سابق شرکت برق منطقه ای گیلان و بهمن داراب زاده مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای گیلان در سالن های کنفراس شرکت توانیر و شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

محمد حسن متولی زاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر گفت: از زحمات عظیم بلبل آبادی تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برای داراب زاده را دارم. انتظار می رود با همراهی مسئولان استان، ضمن صرفه جویی در هزینه ها، با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری موضوع بحث فرسودگی شبکه برق در راستای ارائه خدمات بهتر به مشترکان مد نظر قرار بگیرد و با جدیت پیگیری و دنبال شود.
عظیم بلبل آبادی مدیر عامل سابق شرکت برق منطقه ای گیلان در این آیین با اشاره به موقعیت استان گیلان که با چالش ها و مشکلات خاص خودش روبه رو است، گفت: با کمک ، همدلی و تلاش کارکنان شرکت برق گیلان شاهد دستاورد های خوبی در زمینه های مختلفی بودیم و به صراحت می توان گفت هر ماه یک افتخار در زمینه های مختلف، فنی، فرهنگی، مالی و ورزشی به کارنامه شرکت برق گیلان افزوده شده است.
بلبل آبادی گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی توانستیم ۳۲۰ میلیارد تومان از بدهی های مالیاتی شرکت را رفع اثر کنیم. که این اقدام در نوع خود به عنوان یک حرکت مهم و ارزنده برای پیشبرد اهداف شرکت و ارائه خدمات مطلوب به مردم تلقی می شود.
بهمن داراب زاده مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای گیلان در این آئین گفت: در دوران سرپرستی در گام اول با مشکلات ناشی از بارش سنگین برف و ویروس کرونا مواجه بودیم و شرایط بسیار سختی را تجربه کردیم اما این مشکلات هیچ خللی در ماموریت و انجام وظایف ما ایجاد نکرد و با روحیه مثال زدنی همکاران  نسبت به انجام وظایف خود اقدام کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات لازم برای عبور از پیک بار اشاره کرد و گفت: با توجه به گرمای پیش رو و پیش بینی های انجام شده در خصوص وضعیت هوا، به منظور عبور از پیک بار جلسات متعددی برگزار شد و نقاط آسیب پذیر احصا و شناسایی شد.
وی افزود: پس از مشخص شدن وضعیت شبکه، ۱۰ پروژه مهم تعریف شد که اغلب آن ها قبل از پیک بار تابستان سال جاری به بهره برداری رسید و ۲ پروژه دیگر هم در هفته های آتی به بهره برداری خواهد رسید.
داراب زاده گفت: در راستای افزایش ظرفیت پست ها، تقویت شبکه و افزایش ضریب پایداری در مناطق: رشت، آستانه، فومن،  لشت نشاء ، انزلی، لوشان، هشتپر و تولم شهر پروژه های خوبی را اجرا کردیم که نتیجه این اقدامات موجب صرفه جویی ۱۰۰ درصدی منابع مالی شد و همچنین موجب شد تا مشترکان محترم تیرماه سال جاری را بدون خاموشی سپری کنند.
کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان در این آئین گفت: در استان گیلان اهتمام ویژه ای در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام وجود دارد.
وی افزود: در شرایط خاص امروز، باید به مشارکت بخش خصوصی بیش از پیش توجه داشته باشیم و ضمن حمایت ازاین  ، خواهان مشارکت هر چه بیشتر ایشان هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان گفت: در بخش اصلاح شبکه های فرسوده، انتظار می رود که نگاه ویژه ای به استان گیلان شود. با اصلاح شبکه های فرسوده می توان صرفه جویی مادی خوبی را شاهد بود.
همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آئین تکریم و معارفه با اشاره به انتصاب داراب زاده که از طریق فراخوان و شایسته گزینی صورت گرفت،گفت: انجام کار تیمی، همکاری و هماهنگی با مسئولان استان، به ویژه استانداری، توزیع نیروی برق گیلان، نیروگاه ها و نمایندگان مردم شریف باید از اولویت های کاری باشد.
وی افزود:  اولویت بندی و اهتمام ویژه جهت اتمام پروژه های نیمه تمام باید مد نظر قرار بگیرد، چرا که اگر پروژه ها به موقع به اتمام نرسد هزینه های جانبی زیادی را تحمیل خواهد کرد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به شرایط خاص استان گیلان، ضروری است با انجام کارهای مهندسی مجدد و ارزیابی های لازم ، تاب آوری شبکه های موجود را افزایش دهیم تا در مواقع بحران مثل برف، سیل و … مردم دچار مشکل نشوند. از جمله این کارها که اثرات بسیار خوبی داشت استفاده از کابل خونگهدار توسط شرکت توزیع نیروی برق گیلان بود که در کاهش مشکلات استان نقش بسزایی داشت.
در بخش پایانی آئین تکریم و معارفه، لوح سپاس  به بلبل آبادی و ابلاغ حکم انتصاب به داراب زاده اهدا شد.
گفتنی است که در حاشیه این مراسم ، بهمن داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در گفتگویی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم استان گیلان برای گذر از پیک بار امسال گفت: خوشبختانه با همکاری مشترکان محترم توانستیم تیر ماه امسال را بدون خاموشی سپری کنیم و با ۱۰ درصد مدیریت مصرف و تداوم تعامل خوب و سازنده مردم شریف استان، خواهیم توانست تابستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.