آبرسانی به ۴۲ روستای شهرستان رشت از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان

  پرینت
آبرسانی به ۴۲ روستای شهرستان رشت از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان
شناسه خبر : 38544 | تاریخ انتشار : 12 شهریور 1399 - 15:53 | 8005 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست با نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به میزبانی آبفای گیلان به تشریح چگونگی اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رشت و برنامه‌های آتی این شرکت در راستای تأمین آب روستاها پرداخت. سیدمحسن حسینی، رئیس هیأت مدیره […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست با نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به میزبانی آبفای گیلان به تشریح چگونگی اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رشت و برنامه‌های آتی این شرکت در راستای تأمین آب روستاها پرداخت.

سیدمحسن حسینی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ۲۷۰ روستا و جمعیت ۲۰۷۹۶۰ نفر می‌باشد، افزود: ۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۱۵۴۱۲۲ نفر جمعیت، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب می‌باشد که آبرسانی به ۴۲ روستای شهرستان رشت از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان نیز در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد.

وی شاخص بهره مندی از آب در بخش روستایی را ۶۷.۳۴% اعلام کرد و گفت: به منظور افزایش بهره مندی روستائیان عزیز از آب شرب در شهرستان رشت از سال ۱۳۹۴ با تأمین اعتبار از ردیف اعتبارات صندوق توسعه ملی، جهش بسیار مناسبی در عملیات اجرایی تأمین آب شرب روستاهای رشت ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در ادامه افزود: در پی تخصیص اعتبارات از ردیف صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۸، این شرکت بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد و به منظور ارتقاء کمیت و کیفیت آب در بخش روستایی، پس از یکپارچگی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، استفاده از ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در برنامه کار شرکت قرار گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان امکان برخورداری از آب این تصفیه خانه برای مجتمع بیج با ۱۲ روستا، مجتمع گوراب با ۱۳ روستا، مجتمع سراوان با ۸ روستا، مجتمع لات کته سر با ۹ روستا پیش بینی شده تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خط تصفیه‌خانه سنگر به کوچصفهان برای مجتمع نشرودکل با ۵ روستا و بهدان با ۳ روستا و مجتمع پسویشه با ۴ روستا نیز در اولویت کار این شرکت قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برای دیگر روستاهای بخش جلگه ای نیز که امکان استفاده از این ظرفیت باشد، با اولویت براساس امکان سنجی از تأسیسات یاد شده برنامه ریزی لازم صورت گرفته است، خواستار پیگیری ویژه نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی جهت استفاده بیشتر از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای پروژه های این شهرستان شد تا با توجه به بستر مناسب تأمین آب از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، شاخص بهره مندی شهرستان رشت در چند سال آتی ارتقاء و به شاخص میانگین استانی برسد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.