رییس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مسئولان  قضایی و مدیران اجرایی از آب بندان ۵۷ هکتاری لیفشاگرد و رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا بازدید کرد.

به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از آب بندان لیفشاگرد و رودخانه سیاه درویشان صومعه سرا بازدید کرد‌.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه آب بندان لیفشاگرد صومعه سرا به مساحت ۵۷ هکتار میراث گذشتگان و از مهمترین منابع تأمین آب اراضی کشاورزی در گذشته محسوب می شد اظهار داشت: کاربری این آب بندان به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و نباید به افراد غیر بومی واگذار شود.

وی با تاکید بر لایروبی این آب بندان تصریح کرد: با نظارت دستگاه قضایی و همچنین فرماندار صومعه‌سرا آب بندان پس از لایروبی و اصلاح باید جهت استفاده کشاورزان در اختیار آنان قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان در بازدید از رودخانه سیاه درویشان با اشاره به نقش این رودخانه در حمل و نقل کالا از صومعه سرا به انزلی گفت: این رودخانه از گذشته منبع ارتزاق و معیشت مردم بوده که لایروبی اخیر آن موجب رونق دوباره گردشگری ، صیادی و شکار شده و همچنین عبور و مرور از این منطقه که به دلیل رسوبات رودخانه مدتها متوقف شده بود مجدداً آغاز گردید.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با اشاره به اینکه ۱۷۰هکتار اراضی زراعی مجاور رودخانه سیاه درویشان صومعه سرا به دلیل کمبود آب در معرض سوخت و خشکی قرار گرفته بود افزود:  اخیراً به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان این رودخانه لایروبی شده و شالیزارهای پیرامون رودخانه از خطر نابودی نجات یافتند.

وی در پایان با بیان اینکه شن و ماسه باقیمانده از لایروبی رودخانه مذکور باید در تعمیر و اصلاح جاده های این منطقه با نظارت مقامات قضایی شهرستان استفاده شود خاطرنشان کرد: حسب دستور ریاست دادگستری استان به زودی نشستی پیرامون مشکلات آب بندان لیفشاگرد و رودخانه سیاه درویشان در مرکز استان با حضور مسئولان استانی و مدیران شهرستان برگزار می شود تا بر اساس قانون تصمیمات لازم اتخاذ شود.