به گزارش صفیر گیلان؛مهندس سید محسن حسینی  با تاکید بر اینکه آب شرب در تمامی شهرهای استان گیلان در حد استانداردهای ملی است، اظهار کرد: علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب گیلان، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس سید محسن حسینی  با تاکید بر اینکه آب شرب در تمامی شهرهای استان گیلان در حد استانداردهای ملی است، اظهار کرد: علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب گیلان، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و کیفیت مطلوب آن مورد تایید است.

وی با برشمردن پروژه های در دست اجرای این شرکت،افزود: مناقصات برگزار شده برای اجرای ۱۱ پروژه آب و فاضلاب در استان بالغ بر ۵۰۳ میلیارد ریال می باشد. بی تردید اجرای این پروژه ها موجب افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان،از اجرای طرح آبرسانی به آستارا، طرح آبرسانی به شهرهای صومعه سرا، فومن و شفت، طرح آبرسانی به شهرهای رشت،خمام و انزلی،ایجاد و تکمیل تاسیسات آب شهرهای رشت و انزلی و طرح تامین آب رشت توسط شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد و خاطرنشان کرد:شرکت سهامی آب منطقه ای استان طرح آبرسانی به غرب دور،طرح آبرسانی به رودبار و طرح آبرسانی به شهرهای شرق گیلان را برعهده دارد که برای بهره برداری به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده می شود.

این مقام مسئول،با بیان اینکه در آستانه شروع فصل گرم سال و افزایش مصرف آب قرار داریم،تصریح کرد: خوشبختانه میزان مصرف سرانه مشترکین گیلانی نسبت به کشور پایین تر است، اما همواره باید صرفه جویی را یک اصل بدانیم، زیرا منابع آبی چه در دنیا، چه در کشور و چه در گیلان محدود است./ایسنا