اختصاصی/صفیر گیلان؛در مراسمی که به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در مرکز آتش نشانی  شهر فومن برگزار شد فرماندار،فرمانده انتظامی، جانشین سپاه و شهردار فومن و جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر از زحمات و خدمات آتش نشانان فومن تقدیر و شکر نمودند . محمدرضا محسنی در مراسم تجلیل از آتش نشانان فومن اظهار […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛در مراسمی که به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در مرکز آتش نشانی  شهر فومن برگزار شد فرماندار،فرمانده انتظامی، جانشین سپاه و شهردار فومن و جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر از زحمات و خدمات آتش نشانان فومن تقدیر و شکر نمودند .

محمدرضا محسنی در مراسم تجلیل از آتش نشانان فومن اظهار کرد؛ برخی مشاغل نیازمند خصائص ویژه ای در افراد است تا در آن به موفقیت برسند و جامعه از آن بهرمند شود .

وی شغل آتش نشانان را از جمله این مشاغل خواند و گفت:کار در حوزه آتش نشانی مجاهدت محسوب می شود و آتش نشانان مجاهد عرصه امنیت اجتماعی هستند که اگر به کار خود عشق نورزند قطعاً بازخورد منفی آن در سطح جامعه قابل رویت است.

محسنی به روز بودن و سرعت عمل و آمادگی آتش نشانان را شرط حفظ امنیت و سلامت دانست و گفت:آتش  نشانان مجاهد هستند وایمان و اعتقاد به حره و عشق ورزیدن به شل و شجاعت و تعهد از ویژگی بارز این افراد است.

فرماندار فومن صریح کرد؛امروز در هر شهر و مکانی که اتفاقی بیافتدکسانی که  ایمان و شجاع و تهعد دارند امنیت را تامین می کنند و کار شما در شب گذشته و در آتش سوزی در مهار آتش امنیت را به شهرستان هدیه داد.

وی ضمن اعلام این که در زمان مشکلات کنار آتش نشانان شهرستان هستیم افزود: امروز دایره ماموریت های  آتش نشانان بسیار وسعت یافته و با مخاطرات جدید روبرو هستند.

نماینده دولت تدبیر و امید در فومن به دو مساله امنیت پایدار و احساس  امنیت در جامعه اشاره و افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب یاد و خاطره شهدایی که امنیت را به مردم هدیه داد را گرامی میداریم.

محسنی به حوزه مدیریت شهری و شورا که مجلس کوچک در شهرستان هستند اشاره و افزود: در حوزه مدیریت باید بودجه توسط شهرداری فراهم و بنده به عنوان فرماندار نیز کمک خواهم کرد و علارغم اینکه  امسال بودجه شهرستان کاهش یاته ولی بنده به وظیفه خود آشنا و کمک می کنم.

وی خواستار شد تا شهردار مشکل آتش نشانان را که عدم دریافت حقوق موقه سه ماه است را با تمام توان حل کند.

رئیس دایره آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری فومن  با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۱۰۸مورد حریق در شهرستان فومن رخ داد افزود: این رقم در سال جاری ۵۵۲ مورد اعلام شد.

وی خواستار حمایت بیشتر و تجهیز آتش نشانی به منظور ارائه خدمات بهتر به عموم شهروندان شد گفت: دایره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن در حال حاضر با ۲۱ پرسنل و ۳ و  خودروی اطای حریق و یک خودروی امداد و نجات و یک خودروی تانکر پشتیبانی در حال انجام ماموریت است.

امین خوش برش خواستار توجه کمیته برنامه ریزی شهرستان  و اختصاص بودجه به آتش نشانی فومن شد و گفت:ایستگاه دوم آتش نشانی از  نیاز شهرستان محسوب می شود زیرا فومن دروازه ورود گردشگران به دوبال گردشگری در ماسوله و قلعه رودان است.

رئیس دایره آتش نشانی شهر فومن در خصوص آتش سوزی وسیع در خیابان امام  و در یک کارگاه نان فانتزی گفت: بسیاری از صنوف ما در شهرستان  فاقد تائیدیه ایمنی آتش نشانی هستند که اتاق اصناف باید در صدور مجوز دقت بیشتری داشته باشد.

تنظیم/زلیخا صفری