به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در سومین جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند کسی که دو عامل آب و خاک را داشته باشد اما باز هم فقیر باشد خدا او را از ساحت خود دور می کند. […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در سومین جلسه شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند کسی که دو عامل آب و خاک را داشته باشد اما باز هم فقیر باشد خدا او را از ساحت خود دور می کند.

وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه(س)، افزود: امیدوارم زندگی این دو انسان ربانی الگویی برای همه ما و فرزندان مان شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز زندگی علوی و فاطمی نیاز همه جوامع بشری است، تصریح کرد: اکنون تمام خانواده ها به این باور رسیدند که زندگی فاطمه(س) و علی(ع) در جامعه خالی است.

آیت الله فلاحتی، زندگی مدرن تحمیلی به جوامع انسانی را سبب رنج آور شدن و چالش در ساحت عمیق زندگی بشر دانست و بیان کرد: سال های گذشته دشمنان تلاش کردند ایران را مرکز کنترل موالید در منطقه کنند در صورتی که خودشان به آن عمل نمی کنند.

وی همچنین، فضای پاک و محیط زیست سالم را پیش نیاز زندگی انسان ها پس از معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: تمام موجودات به محیط زیست سالم نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آسیب های ناشی از آلودگی محیط زیست در ایران به ویژه گیلان، خاطرنشان کرد: آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب و همچنین تالاب انزلی بلای جان محیط زیست گیلان شده بنابراین تمام تلاش مسئولان باید معطوف به برطرف کردن این معضل زیست محیطی باشد البته همت خوبی در استان برای حل این معضل شکل گرفته است.

آیت الله فلاحتی، گیلان را عقب مانده ترین استان به لحاظ بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی ذکر کرد و یادآور شد: همه باید به دور از اندیشه های سیاسی و جناحی در این زمینه کمک کنند زیرا بازی های سیاسی و جناحی آتشی که ایجاد می کند دودش به چشم مردم می رود.

وی با بیان اینکه آلودگی تالاب انزلی مشکلاتی را برای گیلان ایجاد کرده است، اظهار کرد: اکنون شاهد رانش های اجتماعی و آثار تخریبی ناشی از اجرای طرح بوم گردی در استان هستیم.

امام جمعه رشت، احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی را در جذب گردشگر تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: البته اجرای طرح بایوجمی ویرانگری خاص خود را داشت و اگر تالاب انزلی احیا شود مانند ونیز با استقبال گردشگران مواجه می شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ورود سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر به گیلان، بیان کرد: گیلان تمام ظرفیت ها برای محیط زیست سالم را دارد و سرمایه گذاری برای احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی نیاز ویژه استان است.