وزیر کشور از مسئولان گیلان خواست که با تلاش شبانه روزی و با استفاده از توان مرکز و ظرفیت استانهای اطراف به سرعت وضعیت شهرستان سیل گرفته آستارا را به شرایط عادی بازگردانده و برای این منظور حتی در صورت لزوم شب ها با نصب پروژکتور کار پاکسازی شهر را ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر  گیلان؛ دکتر احمد وحیدی عصر امروز (پنجشنبه) در سفر به گیلان به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده به دستور ریاست محترم جمهوری به همراه دکتر اسداالله عباسی استاندار گیلان به روستای کانرود که از این سیل خسارت جدی دیده است رفت و از جمله بخشی از جاده‌ دسترسی ورودی روستا که دچار رانش شده و همچنین تعداد ۱۴ باب مغازه تخریب شده در روستای کانرود و وضعیت منازل آب گرفته مردم دیدن کرد و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وی همچنین طی بازدید از مسیر ارتباطی آستارا تالش و پل تخریب شده سیبلی در جریان وضعیت این جاده و شرایط ایجاد شده ناشی از سیل قرار گرفت.

وزیر کشور در این مناطق حرف‌ها و درد دل مردم آسیب دیده را نیز شنید.

*دکتر وحیدی: تسریع در رفع مشکلات ناشی از سیل در آستارا دستور کار است

وزیر کشور با اشاره به رفع مشکلات مربوط به قطعی آب و برق در مناطق متاثر از سیل آستارا گفت: رفع مسائل مردم در این مناطق و حل آنها با سرعت بیشتری در دستور کار است.

دکتر وحیدی در جریان بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه مشکل آب این مناطق حل شده اما برخی از لوله کشی ها در جریان این سیلاب از بین رفته که باید اصلاح و بازسازی شود.

وی با اشاره به حجم سنگین بارندگی اخیر آستارا اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو ۲۷۰ میلیمتر باران در این شهرستان بارید و موجب بروز سیلاب شد.

وزیر کشور با اشاره به برخی از خسارات وارده ناشی از سیل به شهرستان آستارا از جمله تخریب پل سیبلی در مسیر ارتباطی آستارا – تالش خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری برای رفع این مشکل مشغول به کارند تا هر چه سریعتر رفت و آمد در این مسیر تسریع شود.

وی در ادامه به مشکلات ناشی از سیل در روستای کانرود آستارا اشاره کرد و گفت: به دستور رییس جمهوری برای بررسی وضعیت، نیازها و کمبودهای مردم، در این شهرستان حضور یافتم ضمن آنکه در همان زمان بروز سیل استاندار گیلان، فرماندار آستارا، مسئولان، گروههای جهادی و هلال احمر در منطقه حضور یافته اند.

وزیر کشور بیان کرد: کمک های اضطراری و لازم انجام شده و اکنون در مرحله بعدی رفع مشکلات قرار داریم و حل مشکل پل تخریب شده سیبلی از جمله مسائل مهمی است که وزارت راه شهرسازی و سازمان راهداری باید به سرعت این مشکل را برطرف کنند تا حمل و نقل و تردد در این مسیر اصلاح شود.

وی اظهار کرد: برخی از آسیب های ناشی از سیل مربوط به مغازه ها و باغات منطقه بود که پس از ارزیابی، کمک های لازم ارائه می شود.

دکتر وحیدی قرار است در ادامه این بازدید در جلسه شورای اداری، وضعیت مناطق سیل زده آستارا، اقدامات انجام شده و چگونگی خدمات دهی بهتر و رفع سریع مسائل مردم را با مسئولان استان و شهرستان بررسی و ارزیابی نماید.