به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیرگیلان؛فریبرز مرادی،  مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای گیلان ایام هفته دولت را فرصتی ارزنده در راستای میثاق مجدد با آرمان‌های امام راحل، شهدا، ولایت و رهبری و تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: هفته دولت امسال ۴۶ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیرگیلان؛فریبرز مرادی،  مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای گیلان ایام هفته دولت را فرصتی ارزنده در راستای میثاق مجدد با آرمان‌های امام راحل، شهدا، ولایت و رهبری و تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: هفته دولت امسال ۴۶ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۴۷ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای گیلان به تفکیک پروژه های هفته دولت این اداره کل  اشاره و اذعان کرد: بهره برداری  ۱۱ پروژه ایمن سازی و رفع نقاط پر حادثه راهها، بهر ه برداری از ۱۲ پروژه بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی و فرعی و روستایی ، بهره برداری از ۲۱ پروژه ابنیه فنی راهها در محورهای استان و افتتاح ۱ باب راهدارخانه سیار از مهمترین پروژه های هفته دولت این اداره کل در سالجاری می باشد.

فریبرز مرادی یکی از اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت آسفالت راه های روستایی دانست و اظهار کرد: اقدام برای راه های روستایی اولویت دار روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می شود.

وی  به رفاه حال مسافران و گردشگران در پایانه مرزی آستارا اشاره و خاطر  نشان کرد: در این راستا نیز ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی آستارا  در این ایام راه اندازی  می شود.
نرخ شاخص بهره برداری آسفالته از راه های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان را ۵۷ درصد دانست و گفت: در طرح ملی ابرار برای گیلان ۱۷۸ کیلومتر هدفگذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی ابرار در گیلان برای ۱۷۸ کیلومتر از راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار هدفگذاری شده است، اضافه کرد: در حال حاضر هفت قرارداد برای ساخت ۲۷ کیلومتر منعقد شده و براساس شرایط جوی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی را نیازمند مساعدت فرمانداران دانست و گفت: اعتبارات لازم در این بخش باید در کمیته شهرستانی تخصیص یابد.

وی با اشاره به وجود ۸۶ نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی استان، یادآور شد: علاوه بر عوامل انسانی و وسیله نقلیه، یکی از عناصر وقوع تصادفات جاده است و لذا ایمنی جاده ها از وقوع تصادفات جلوگیری می کند. و کاربرانی که در جاده ها تردد می کنند باید ایمنی داشته باشند.

وی نصب سرعتگاه های استاندارد، تابلوهای اخطاری و انتظامی و چراغ چشمک زن، خط کشی محورها، تعوریض شانه ها و روکش آسفالت را از جمله اقدامات انجام شده برای رفع نقاط پرحادثه دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع این ۱۱ نقطه ۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرادی از شناسایی سه نقطه حادثه خیز در شرق گیلان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی رفع این نقاط پرحادثه در دست انجام است و تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.