به گزارش صفیر گیلان؛خلیل بهروزی‌فر در حاشیه دیدار با رئیس جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از کمیسیون‌های تخصصی فراگیر است، با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی فراوانی در کشور وجود دارد کمسیون اجتماعی مجلس به دنبال این است که این آسیب‌ها را کاهش دهد. نماینده مردم شفت و فومن در مجلس با […]

به گزارش صفیر گیلان؛خلیل بهروزی‌فر در حاشیه دیدار با رئیس جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از کمیسیون‌های تخصصی فراگیر است، با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی فراوانی در کشور وجود دارد کمسیون اجتماعی مجلس به دنبال این است که این آسیب‌ها را کاهش دهد.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نیازهای اساسی کشور در اولویت برنامه‌های مجلس و کمیسیون اجتماعی قرار دارد، افزود: معیشت، اقتصاد، اشتغال، فرهنگ و … از جمله آسیب‌هایی است که باید مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های داخلی می‌توان در راستا کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری را برداشت، گفت: در این راستا مجلس از قوه مجریه خواسته تا لوایحی که وجود دارد را ارائه کند، از طرفی نمایندگان مجلس هم به دنبال طرح‌هایی برای کاهش مشکلات هستند.

بهروزی‌فر با اشاره به اینکه تنوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد است، تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، یکی از ماموریت‌های مجلس یازدهم این است که به جد با رفع موانع اقتصادی و معیشتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کند.

نماینده مردم شفت و فومن در خصوص راهکار مجلس برای حل مشکلات اقتصادی، بیان کرد: نقش اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار موثر است، امروز باید از سرمایه گذار حمایت و سرمایه‌گذاری‌ها را تقویت کنیم. سرمایه گذار نیاز به امنیت دارد زیرا کارآفرینان دلسوزی هستند که می‌توانند به دولت کمک کنند، دولت نباید به عنوان رقیب در کنار کارآفرین حرکت کند بلکه باید مدافع و حامی کارآفرین باشد.

وی با اشاره به دیداری که با رئیس جهاددانشگاهی گیلان داشت، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های مختلف عملکرد موفقی ارائه کرده است، بناست یک مرکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان فومن راه اندازی شود.

بهروزی‌فر با بیان اینکه رویکرد فعالیت‌های جهاددانشگاهی مبنی بر پژوهش و تحقیقات است که اثرات ماندگاری دارد و اکنون نیز در مسیر مهارت آموزی عملکرد موفقی دارد، اظهار کرد: متاسفانه خروجی دانشگاه‌های به گونه‌ای نیست که نیاز جامعه را تامین کند زیرا دانشگاه‌ها و دانشجویان ما نیازمند مهارت آموزی هستند که این ظرفیت در جهاددانشگاهی وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دانش و مهارت توامان باید رشد کند تا بتواند نیازها را برآورده نماید؛ جهاددانشگاهی در کنار علم، به مهارت آموزی هم می‌پردازد که این می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: شهرستان شفت با اعلام رسمی وزیر کشور در دو سال قبل، به عنوان ۳۱ شهرستان کم‌برخوردار و محروم کشور معرفی شد، امروز دچار یک سوء مدیریتی در سطح کشور هستیم و اثرات آن در سطح جامعه قابل مشاهده است.

نماینده مردم شفت و فومن در خصوص پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار شهرستان‌های شفت و فومن، تصریح کرد: پل‌های بزرگی در سطح شهرستان فومن در حال اجراست که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارند؛ چهارخطه کردن راه فومن به صومعه سرا، انتقال خطوط آب و گاز و مخابرات، چهارخطه کردن ملاسرا به شفت، پل بداب شفت، جاده شفت به زنجان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار با اعتبارات ملی هستند که در سطح شهرستان در حال اجرا و پیگیری هستند.

/ایسنا