دلخوش به اقدامات و فعالیت های انرژی اتمی در حوزه پرتودهی پسماند و  بررسی شیرابه های تولیدی در سراوان اشاره و بیان کرد: در راستای بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی، برداشت های درست و اصولی این حوزه سازمان انرژی اتمی فعالیت های خود را در گیلان آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مؤثر بودن انرژی هسته ای در مسائل مختلف گیلان بویژه مدیریت پسماند و کشاورزی، گفت: مباحث اجرایی شدن فعالیت های انرژی اتمی در گیلان با توجه به ظرفیت های موجود مورد بررسی قرار گرفت.
سید کاظم دلخوش افزود: استاندار گیلان، اقدامات مناسب و اثربخشی را در زمینه های اجرایی کردن وعده های داده شده به مردم سراوان و گیلان در خصوص مدیریت پسماند دنبال می کند که نیازمند است با همراهی همگان و با نگاه ملی و نیز اهتمام متولیان امر تحقق یابد.
وی به اقدامات و فعالیت های انرژی اتمی در حوزه پرتودهی پسماند و  بررسی شیرابه های تولیدی در سراوان اشاره و بیان کرد: در راستای بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی، برداشت های درست و اصولی این حوزه سازمان انرژی اتمی فعالیت های خود را در گیلان آغاز خواهد کرد.
سید کاظم دلخوش با اشاره به موافقت مجلس با کاهش درصد حقوق گمرکی برخی از کالاها در قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۳ هزار تومانی، شاهد تغییرات در بودجه و تلفیق بودجه بودیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای ضروری مانند گندم و دارو و نهاده های کشاورزی و روغن و… به دنبال حذف ارز ترجیحی، افزود: سود بازرگانی کالاهای ضروری را به یک درصد رساندیم تا به مردم فشار وارد نشود. در بخش مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات هم با عوارض و سود بازرگانی یک درصد موافقت شد.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن را از محل تهاتر نفت دنبال می کنیم، گفت: روسیه در حال انعقاد قراردادهای کلان اقتصادی با ایران است که یک فرصت محسوب می شود.
وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات سفر در حوزه پسماند و فاضلاب گیلان و تخصیص مابقی اعتبارات در آینده نزدیک، متذکر شد: مجمع نمایندگان گیلان پیگیر تخصیص به موقع اعتبارات در بخش راه آهن است.

دلخوش در ادامه از راه اندازی دو چاه ۵۰۰۰ و ۱۵ هزار مترمکعبی در شهرستان صومعه سرا جهت تامین و ارتقای کیفیت آب شرب خبر داد و عنوان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای شبکه گذاری آب پیش بینی کردیم؛ همچنین به بخش عمده روستاهای شهرستان آبرسانی شده و تاکنون موفق به لولخ گذاری ۱۸ کیلومتری شدیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان جاده خمام – پیربازار – ضیابر – آستارا و کلیدبر – ماسال و فومن – صومعه سرا – تالش را از پروژه های ملی شهرستان صومعه سرا دانست و تاکید کرد: سال گذشته ۳۰ پل در این شهرستان احداث شده و ۱۴۵ روستا را آسفالت کردیم